התפתחויות מהותיות בפיתוח העסקי של מערכת ההדמיה הממוחשבת של מזור:

התקנה מסחרית ראשונה למערכת ה-C-Insight ברשת בתי החולים הגדולה בגרמניה והצלחה בניסוי שהוזמן על ידי ספקית טכנולוגיות רפואיות מהגדולות בעולם

מאת הודעות לעיתונות.
WeSell רשת שותפים

Visual C-insight

• הליוס, רשת בתי החולים הפרטית הגדולה בגרמניה, תתקין את המערכת בבית חולים ראשון מתוך 57 בתי חולים ברשת
• עלות המערכות המתחרות והנמכרות בשוק גבוהה בעד פי 20 מזו של מערכת ה-C-Insight של מזור
• מנכ"ל מזור, אורי הדומי: "מערכת ה-C-Insight עונה בצורה מיטבית על דרישות בתי החולים להפחתת עלויות הרכש, וזאת מבלי לפגוע באיכות ההדמיה הנדרשת לצורך הניתוח וקבלת ההחלטות הקליניות במהלכו"


הצלחות ראשונות למערכת ההדמיה הממוחשבת של מזור טכנולוגיות:
החברה מדווחת על התקנה מסחרית ראשונה של מערכת ה-C-Insight ברשת בתי החולים הפרטית הגדולה ביותר בגרמניה, רשת הליוס היוקרתית, וכן על הצלחה מלאה של המערכת בניסוי בסביבה קלינית שהוזמן על ידי ספקית טכנולוגיות רפואיות מהגדולות בעולם.

.הבעות אמון חשובות אלו במערכת הובילו את מזור טכנולוגיות להודיע על השלמת פיתוח הגרסה הראשונה של יישום עמוד השדרה של מערכת ה-C-Insight. כעת תתמקד מזור בפעולות לקידום שיווקה של המערכת בעולם.

מזור טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, חתמה על הסכם עם הנהלת הליוס ולפיו תתבצע התקנה ראשונה של מערכת ההדמיה התלת מימדית של מזור בחדרי ניתוח בבית החולים האורטופדי של הרשת בעיר ברייצך שבדרום גרמניה.
התקנה ראשונה זו נקבעה לצורך בדיקת והערכת ביצועי המערכת ביישומים אורטופדיים מגוונים על ידי צוות הרופאים של בית החולים, ומתוך כוונה להרחיב את ההסכם המסחרי בין הצדדים לשימוש במערכת גם בבתי חולים נוספים של הרשת בגרמניה. להליוס רשת של 57 בתי חולים מתקדמים בכל רחבי גרמניה עם מגוון רחב של מחלקות וטיפולים.

במקביל, מדווחת מזור על הצלחה בניסוי חשוב שבוצע במעבדת גופות באירופה על ידי ארבעה רופאים מומחים והוזמן על ידי ספקית טכנולוגיות רפואיות מהגדולות בעולם.
במסגרת הניסוי נבדקה מערכת ה-C-Insight של מזור ביישומים של אבחון אנטומיה ופתולוגיות שונות בעמוד שדרה מותני, גבי וצווארי, והניסוי הוכתר בהצלחה מלאה. במהלך הניסוי החדירו הרופאים אל עמוד השדרה של הגופות שתלים שונים ובדקו את השפעת נוכחות המתכות על איכות ההדמיה המתקבלת במערכת. הרופאים שהשתתפו בניסוי הביעו שביעות רצון רבה מאיכות ודיוק ההדמיה שהתקבלה במערכת והגיעו למסקנה כי כל הפרטים והנתונים שנדרשו לזיהוי היו אכן ברי זיהוי באמצעות המערכת של מזור.



גם ניסוי קליני השוואתי שבוצע לאחרונה בישראל, בבית החולים הדסה, במערכת ה-C-Insight,של מזור קבע כי לא נמצא הבדל מהותי בדיוק ההדמיה ובאיכות התמונה של המערכת של מזור בהשוואה למערכות הדמיה מתחרות ויקרות בהרבה.
על פי תוצאות המחקר בהדסה לא נמצאו הבדלים מהותיים בין תוצאות מערכת ה-C-Insight של מזור לעומת יכולות מערכת ה-ISO-C של חברת סימנס וזאת תוך השוואה להדמיה שהתקבלה ממערכת סי טי.
יותר מכך, נמצא כי המערכת של מזור אפשרה קבלתן של החלטות קליניות מהותיות זהות לאלו שיכלו להתקבל על בסיס המערכות המתחרות אליהן הושוותה, וזאת בזמן שעלות מערכות הדמיית התלת מימד הנמכרות כיום בשוק גבוהה בעד פי 20 מעלות המערכת של מזור.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, מציין כי "אנחנו גאים מאוד על התוצאות שהשיגה מערכת ה-C-Insight עד כה ועל המשך העמידה ביעדי החברה למוצר זה עם הדיווחים כעת על שתי ההתפתחויות המהותיות הללו בפיתוח העסקי של המערכת.
ההסכם עם רשת הליוס הוא בעל חשיבות אסטרטגית עבור מזור.
רשת בתי החולים הפרטית והיוקרתית הליוס היא הגוף המסחרי הראשון שמגיע לסיכום עם מזור בדרך לאימוץ הטכנולוגיה ויישומה בסביבה קלינית מסחרית.
להערכתנו, להצלחה של תפקוד המערכת ברשת הליוס עשויה להיות השפעה מהותית בקידום ומימוש הפוטנציאל העסקי של מערכת ה-C-Insight. גם ההצלחה בניסוי החשוב שבוצע במעבדת הגופות באירופה עשויה להיות בעלת השלכות עסקיות מהותיות עבור מזור, שכן הצלחה זו עשויה לעורר עניין במערכת גם בקרב גורמים עולמיים אסטרטגיים בתחום.
להערכתנו, מערכת ה-C-Insight עונה בצורה מיטבית על דרישות בתי החולים להפחתת עלויות הרכש, וזאת מבלי לפגוע באיכות וברמת ההדמיה הנדרשת לצורך הניתוח וקבלת ההחלטות הקליניות.
השימוש במערכות תלת ממד בחדרי ניתוח מוגבל כיום לבתי חולים מעטים, בשל מחירם הגבוה של המערכות.
הואיל ומחיר המערכת של מזור זול משמעותית לעומת המחיר של מערכות תחרותיות המצויות כיום בשוק, ה-C-InSight עשוי להפוך למוצר אטרקטיבי לבתי חולים".



שוק ההדמיה התוך ניתוחית האורטופדי מוערך בלמעלה מ-3 מיליארד דולר והוא מושתת היום על כ-60,000 מערכות הדמיה דו מימדיות שהינן בשימוש חדרי הניתוח האורטופדיים בעולם.
במרבית הניתוחים האורטופדים המתבצעים כיום קיימת אפשרות לאימות תוצאות הניתוח בעזרת מערכות הדמיה דו ממדיות בלבד.
ה-C-Insight היא מערכת הדמיה המפיקה תמונות תלת-ממדיות בזמן ניתוח ומתבססת על תשתית מערכות ההדמיה הדו-ממדיות המצויות בחדרי הניתוח.
יתרונה הגדול של המערכת של מזור הינו בהיותה מערכת תוכנה שמשתמשת בנתונים המופקים ממערכות הדמיה קיימות בחדר הניתוח ומאפשרת שימוש חסכוני במערכות הישנות לטובת הפקת הדמיה תלת ממדית.
בשיטה זו חוסכת המערכת של מזור לבית החולים את הצורך לרכוש מכונות הדמיה חדשות ויקרות בהרבה או לבצע השקעה בבניית תשתיות חדשות.
מזור טכנולוגיות קיבלה במהלך 2008 עבור מערכת ה-C-Insight את אישורי ה-FDA בארה"ב וה-CE באירופה.

מזור נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים לתמיכה בפרוצדורות כירורגיות בתחום האורטופדיה והנוירוכירורגיה.
לחברה פיתוחים נוספים בתחום ניתוחים מונחי הדמיה, שעיקרם הכוונה וניווט של כלים כירורגים בדייקנות גבוהה ובפולשנות מזערית אל גוף האדם, תוך שימוש בטכנולוגיות של הדמיה תלת ממדית ורובוטיקה מיניאטורית.
מוצר הדגל של החברה הוא ה SpineAssist המאושר רגולטורית באירופה ובארה"ב ושני מוצרים הנמצאים בשלבי פיתוח:
ה GO LIF המאפשר ניתוח בפולשנות מזערית בעזרת ה SpineAssist ומוצר הC-Insight , המאושר רגולטורית באירופה ובארה"ב, מוצר מבוסס תוכנה שמאפשר הדמיה תלת מימד בחדר הניתוח .

חברי הדירקטוריון במזור כוללים את יונתן אדרת, לשעבר מנכ"ל ונשיא אלסינט, אשר הינו יו"ר דירקטוריון החברה.
לצידו הצטרפו לדירקטוריון מזור גם דויד שלאכט, לשעבר מנכ"ל סינרון, חברת ציוד רפואי גם היא הנסחרת בנאסד"ק; וגיל ביאנקו, לשעבר מנכ"ל אגיס.
ניכרים מאמצי החברה לבניית תשתית ניהולית שתמשיך את בניית ומיסוד מזור מחברת הזנק ישראלית לתעשייה רפואית עם בסיס ניהולי וניסיון מהעשירים והרחבים בחברות הישראליות הרפואיות.
בין בעלי המניות הבולטים של מזור נמנים קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון, וקרנות הון סיכון נוספות כגון: Alice Ventures, קרן שלום, , קרן Proseed, קרן IHCV.

חזרה להנדסה רפואית



WeSell רשת שותפים

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח