AMD HOME DEVICE של חברת נוטל

מכשיר שפותח בישראל יציל את ראייתם של מיליוני חולי עיניים בעולם

מאת הודעות לעיתונות.

AMD HOME DEVICE

בשורה טובה למיליוני מבוגרים בארץ ובעולם אשר לקו במחלת העיניים הקשה AMD – מהנדסים ישראלים מחברת המו"פ (מחקר ופיתוח) "זיו-אב הנדסה", בשיתוף עמיתיהם מחברת NOTAL VISION, פיתחו מכשיר רפואי מקורי לאבחון ביתי ולמעקב שוטף אחר התקדמות מחלה, התוקפת את רשתית העין של בני 50 ומעלה ועלולה להביא לעיוורון.
המכשיר לבדיקה בייתית הנקרא AMD HOME DEVICE מדווח לחולה באופן מיידי על שינוי במצב המחלה, .ומונע בכך פגיעה בלתי-הפיכה בראייה

מכשיר רפואי חדש ומקורי שפותח בישראל, יאפשר למיליוני אנשים בכל רחבי העולם שלקו במחלת העיניים הקשה AMD, לבצע בביתם בדיקה עצמית של התקדמות המחלה, אשר במקרים רבים מביאה לאובדן חלקי או מוחלט של הראיה (עיוורון). הבדיקה העצמית מאפשרת לחולים הסובלים כבר מפגיעה בראיה, לעקוב באופן שוטף אחר מצב העיניים שלהם, מבלי שיצטרכו להניע את עצמם לבדיקות דומות במעבדות של מרכזים רפואיים. האבחון העצמי המוקדם בבתיהם של חולים שרכשו את המכשיר, גם מוריד באופן דרמטי את העומס הכבד בו נתונות מעבדות לבדיקת עיניים בעולם.

המכשיר החדש, הנקרא AMD HOME DEVICE, תוכנן ופותח על-ידי צוות מהנדסים מחברת המו"פ (מחקר ופיתוח) "זיו-אב הנדסה", בשיתוף עם מהנדסים ומעצבים תעשייתיים מחברת NOTAL VISION, המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרים בתחום רפואת העיניים. מדובר במכשיר בדיקה שולחני-אישי אליו מצמיד החולה את עינו החולה, ואשר מודד במהירות ובדיוק רב האם חל שינוי מהותי במצב הרשתית של העין. במידה ואכן חל שינוי, תופיע על צג המכשיר הודעה הקוראת לחולה להגיע במהירות לטיפול אצל רופא העיניים שלו. מחירו של המכשיר בחו"ל הוא כ-1,500 דולר ועל=פי ההערכה הוא יירכש בעיקר על-ידי חולים פרטיים שייעזרו במימון של קופות החולים בהן הם חברים, או באמצעות הביטוחים הרפואיים שלהם.



רקע על מחלת העיניים AMD:
מחלת ה- AMD (ניוון מקולרי התלוי בגיל = Age Related Macular Degeneration) היא מחלת עיניים חריפה הגורמת לירידה חדה במיקוד הראייה, עד עיוורון. בגלל השכיחות הגבוהה שלה, מהווה המחלה את הסיבה העיקרית לליקויי ראיה ולעיוורון בקרב מבוגרים מהגיל השלישי.
על-פי נתוני AMDAI – הארגון הבינלאומי של חולי AMD, אחד מכל 6 אנשים בעולם בגילאי 65 ומעלה לוקה במחלה ונאלץ להתמודד עם "כתמים עיוורים" בשדה הראיה, ערפול ראיה ואובדן היכולת להתמקד ולהבחין בפרטים. החולים מתקשים לבצע פעולות חיוניות כמו קריאה, כתיבה, צפייה בטלוויזיה, וגם יכולתם לנוע בחופשיות ממקום למקום נפגעת קשות.
ממחקרים חדשים שפירסם הארגון בשנים האחרונות עולה כי נוסף על הנזקים הידועים שגורמת המחלה לראייה, נמצאו בקרב רבים מהחולים סימנים לנזקים נפשיים כמו התפתחות דיכאון, בין היתר בגלל הפגיעה בעצמאות התנועה שלהם. במחקרים נמצא כי סיכויו של חולה AMD לפתח דיכאון קליני, גדולים פי 3 מאלו של האוכלוסייה הכללית. אצל חלק מהחולים אף נתגלו נטיות אובדניות.
לדברי ראשי הארגון, גילויים של נזקים אלה, וכן העובדה שיש כיום טיפולים רפואיים חדשניים שעוצרים את ההתדרדרות במצב העייניים, מדגישים את חשיבותם של האבחון המוקדם ושל בדיקות המעקב התקופתיות אחר המחלה, במיוחד בקרב מבוגרים בני 50 ומעלה.



רקע על חברת זיו-אב הנדסה:
"זיו-אב הנדסה", מחברות ההנדסה המובילות בישראל, הוקמה על-ידי נשיא החברה, ד"ר אמיר זיו-אב, ב-1990 ועוסקת במתן שירותי מו"פ (מחקר ופיתוח) וייעוץ לעשרות פרויקטים טכנולוגיים מורכבים ורב-מערכתיים, לחברות ציבוריות ופרטיות, בארץ ובעולם. משרדי החברה ממוקמים בקיבוץ בארות יצחק והיא מעסיקה כ-50 מהנדסים, מהמצטיינים בתחומם.
בין לקוחותיה הבולטים: החברות קודק, HP, אורבוטק, סולל, פלסן-סאסא ומשרד הביטחון. מנכ"ל החברה הוא המהנדס יצחק טף.

חזרה להנדסה רפואית






WeSell רשת שותפים

WeSell רשת שותפים

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח