HP במדגסקר 3: "מקרקסים את אירופה" בענן

HP Madagascar 3

HP Madagascar 3



18 ביוני 2012

• במהלך ההפקה 12% מהסרט "מדגסקר 3" עברו עיבוד במחשוב ענן.

• ליצירת הסרט השתמשו ב- 200 טרבייט נתונים, ויותר מ-65 מיליון שעות עיבוד.

• יותר מ-120,000 תמונות שונות שנוצרו במחשב שימשו בהפקת הסרט.

• רצף הסצנות המרהיב בקרקס מכיל את הקהל הגדול והמפורט ביותר בהיסטוריה של DreamWorks, יותר מ -5,000 טיפוסים שונים.

• ברצף סצנות הפלאשבק משולבים אפקטים כבדים של אש ותמונות תקריב בפרטי-פרטים של הקהל אשר דרשו 2.8 מיליון שעות עיבוד.

• לכל אדם בתמונות הקהל היו שלוש אפשרויות גוף, שישה ראשים אפשריים ומגוון אפשרויות לבוש, אשר שילוביהם מסתכמים ביותר מ-19 מיליון אנשים ייחודיים. לשם השוואה, בניו יורק רבתי הגיעה רק השנה האוכלוסייה ל-19 מיליון איש.

• שני הסרטים הקודמים גרפו עד כה 1.1 מיליארד דולר ברחבי העולם.


HP Madagascar 3

העוצמה הטכנולוגית של HP והיצירתית של DreamWorks Animation SKG Inc חברו בכדי להעניק לקהל חגיגה פרועה של אנימציה פורצת דרך בסרט תלת הממד של האולפן: "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה", בקרוב בקולנוע.

האנימטורים של DreamWorks נעזרו בטכנולוגיה של HP בכדי להתמודד בהצלחה עם האתגרים אמנותיים שבהעברה למסך הגדול של "מקרקסים את אירופה", הפרק השלישי של זכיינית שובר הקופות "מדגסקר". זוהי הפעם הראשונה שבה יכול הקהל ברחבי העולם לחוות סרט מסדרת "מדגסקר" בתלת ממד. הסרט המקורי יצא בשנת 2005, ויחד עם סרט המשך ב-2008, גרף 1.1 מיליארד דולר ברחבי העולם.

DreamWorks השתמשה בטכנולוגיות של HP, ובהן HP Converged Infrastructure, תחנות עבודה מסדרת HP-Z, פתרונות לרשתות תקשורת ולשרתים של HP ומשאבי עיבוד דיגיטליים, במטרה להגיע לרמת שפע שלא היתה עדין כמוה בסרט אנימציה.

"בכל סרט אנו שואפים למתוח עוד יותר את גבולות היצירתיות שלנו בכדי להחיות את הסיפור לקהל," אמר אד לאונרד, סמנכ"ל טכנולוגיה ב-DreamWorks Animation. "הטכנולוגיה של HP מאפשרת לאמנים שלנו לפרוץ את הגבולות ולהתמקד ביצירת חווית תלת ממד רבת עצמה."

DreamWorks Animation משתמשת בטכנולוגיה של HP לכל אורך ההפקה, ובכל דבר, החל ממשימות שגרתיות ועד לפיתוח סצנות אנימציה עתירות פרטים ועיבוד ממוחשב של כמויות עצומות של נתוני חיפוי. לאורך השנים, היתה הטכנולוגיה של HP חלק בלתי נפרד מיצירת סרטי האנימציה החלוציים של DreamWorks, ביניהם סדרת "שרק","הדרקון הראשון שלי ,"קונג פו פנדה","קונג פו פנדה 2" ו-"החתול במגפיים".

HP Madagascar 3

"מדגסקר 3" מפיק את המרב מכמה טכנולוגיות של HP, בכללן:
• אמנים השתמשו ביותר מ-200 תחנות עבודה HP Z800 בעלות ביצועים גבוהים בכדי לסייע ביצירת מגוון רחב של סביבות אורגניות מורכבות מאוד המתקיימות גם בזכות העצמה יוצאת הדופן של תחנות עבודה של HP בעלות מעבדים מרובי ליבה.

• אמנים השתמשו בתחנות העבודה כדי לעזור בעיצוב כל פרט בסרט, החל מן הדמויות של חיות הגן ועד לאפקטים דיגיטליים מורכבים כמו אש ותקריבים בפרטי-פרטים של הקהל.

• בתהליך ההפקה של הסרט נעשה שימוש בטכנולוגית HP DreamColor במטרה להשיג צבעים מדויקים ועקביים בכל התצוגות: דפוס, צגים ועל גבי מסך גדול.

טכנולוגיית שרתי הלהב HP ProLiant BL460c, הפרושה גאוגרפית על פני ארבע חוות שרתי חיפוי בין ארצות הברית להודו, מספקת כוח מחשוב מרבי לשלבים המכריעים של ההפקה. שרתי הלהב מתוגברים בכמות מדהימה של 200 טרבייט נתונים, ויותר מ-65 מיליון שעות עיבוד.

• פתרונות הרשת של HP כוללים את HP 12500 ו-5800 ואת המתגים מסדרת 6120, וכן אתHP Networking Intelligent Management Center, ו- HP Intelligent Resilient Framework המספקות שיפור משמעותי בביצועי הרשת בניהול פשוט מחלונית אחת של סביבת הרשת של האולפן, רשת קווית ואלחוטית הניתנת להרחבה במהירות של 10 ג'יגה. HP IBRIX X9720 Network Storage System אפשרה ל-DreamWorks להיענות לדרישות הנתונים הגולמיים של האולפן תוך השארת אפשרות להתרחבות בעתיד.

• טכנולוגיית אחסון העיבוד הגמיש של HP Enterprise Services ספקה ל-DreamWorks כוח מחשוב בביצועים גבוהים ובקיבולת משתנה על פי דרישה לצורך סרטים עתירי גרפיקה ממוחשבת (CG). במהלך ההפקה 12% מהסרט "מדגסקר 3" עברו עיבוד במחשוב ענן.

• DreamWorks Animation השתמשה גם ב- HP Managed Print Services (שירותי ניהול הדפסה, MPS) בכדי להקל את מורכבות ניהול ההדפסה וליעל את הפקת "מדגסקר 3." תהליך זה מסייע לנראות משופרת של המידע, המובילה להכנסות מהירות יותר. בעזרת HP MPS משנה DreamWorks Animation נוהלי עבודה מבוססי נייר ובכך מפחיתה עלויות, מקטינה את כמות הפסולת ומסירה מכשולי יעילות מדרכם של עובדים.

"תחנות העבודה HP Z מתגברות את היצירתית ב-DreamWorks ועוזרות להביא את הדבר הגדול הבא בתחום האנימציה לקהלים ברחבי העולם", אמר ג'ף ווד, סגן נשיא לשיווק ברחבי העולם, מיחידת הפתרונות המסחריים לעסקים ב-HP. "HP מחויבת כלפי אנשי מקצוע מתחום המדיה והבידור, ותמשיך לעבוד עם חברות מובילות כמו DreamWorks במטרה להבין את הצרכים של התעשייה ולהכניס את הטכנולוגיות של הדבר הגדול הבא."

נתונים משעשעים על "מדגסקר 3"
• יותר מ-120 אלף תמונות שונות שנוצרו במחשב שימשו בהפקת הסרט.

• רצף הסצנות המרהיב בקרקס מכיל את הקהל הגדול והמפורט ביותר בהיסטוריה של DreamWorks, יותר מ -5,000 טיפוסים שונים. הסצנה כוללת כמה אפקטים מיוחדים כמו אובך, ניצוצות, זוהר, אש וגשם, ונדרשו 1.6 מיליון שעות עיבוד בכדי להפיק אותה.

• ברצף סצנות הפלאשבק משולבים אפקטים כבדים של אש ותמונות תקריב בפרטי-פרטים של הקהל אשר דרשו 2.8 מיליון שעות חיפוי.

• ברצף הסצנות של מרדף הרכבת נזרקו לאוויר קרוב ל -1,200 יורו.

• בתחילה לא הופיע בקו הרקיע של מנהטן מרכז הסחר העולמי החדש, עובד של DreamWorks מניו יורק שהיה בדיוק באזור נדהם מהבניין שעדיין לא הושלם, וביקש לשלבו כדי להראות את הארכיטקטורה המהממת.

• בריסים של ג'יה יש 96 אפשרויות אנימציה.

• לאלכס יש יותר מ-2,000 בקרים שונים כדי לאפשר לאנימטורים להציב אותו בכל תנוחה מתקבלת על הדעת.

• לכל אדם בתמונות הקהל היו שלוש אפשרויות גוף, שישה ראשים אפשריים ומגוון אפשרויות לבוש, אשר שילוביהם מסתכמים ביותר מ-19 מיליון אנשים ייחודיים. לשם השוואה, בניו יורק רבתי הגיעה רק השנה האוכלוסייה ל-19 מיליון איש.

• בתפאורה של מונקו היו 2,393 מבנים מ-42 דגמים שונים, שלרובם היו שלוש גרסאות. מעל רבים מהבניינים היו מפוזרים דגמים אחרים (כסאות, גדרות חיות, אדניות ותבניות אחרות).