מיוחד: סיקור מתערוכת CEA. LineShows & Digital Downtown שמתקיימת היום ומחר בניו-יורק.

בתערוכת CEA. LineShows & Digital Downtown השנתית שמתקיימת השנה בניו-יורק הוצגו חידושים בתחום הגאדג'ט, צילום, סאונד, והאלקטרוניקה הבידורית. הלכנו לסקר.

ipico

ipico



28 ביוני 2012

מאת: מנחם גליק

ניו-יורק, 28.06.12 היום, יום רביעי ה - 27 ליוני CEA Line Shows & Digital town 2012 נפתחה בניו-יורק תערוכת ותמשך גם מחר - יום חמישי ה - 28 ליוני. התערוכה היא תערוכת גאדגט'ס, טכנולוגיה והרבה סאונד, ומציגים בה יותר ממאה ועשרים חברות. במקביל לתערוכה גם נערך כנס גדול.

תערוכה מהסוג הזה היא הזדמנות נהדרת לראות מה חדש, מה התחדש, והכי חשוב מבחינתי - לגלות כל מיני עזרים וגאדג'טים חדשים שלא תמיד ידענו שהם קיימים אבל אמרנו - איך זה שעדיין אין כזה דבר?? ואם רק היה, האייפון / סמארטפון היה שימושי יותר - והופ, הנה מצאנו את זה. את הגאדג'ט שתמיד חיפשנו. אז תערוכה כזו היא גם ממש שימושית. אז למי שלא יכל או לא הספיק להגיע, ננסה בכתבה הבאה לספר לכם מה היה, ומה מגניב - כי כיום בעידן ה - web תמיד תוכלו להזמין לכם אחד כזה באמאזון או באי ביי.

נראה שהבשורה העיקרית (והלא מפתיעה) שהתערוכה מביאה איתה היא שהטרנד החדש שכבר פה ונראה שרק הולך להתעצם זה הסמארטפון. הכל סובב סביב המכשיר הקטן והחכם. אנדרואיד או iOS, זה הכיוון. וכמובן, הקישוריות. הכל מקושר, הכל מחובר - שן כחולה (Bluetooth) , רשת אלחוטית, WiFi, Wireless Connect - הכל מתחבר. האייפון (או האנדרואיד) מדבר עם הרמקולים בסלון, בחדר השינה, עם מערכת הקולנוע הביתית, גם בחוץ - בפארק, בטיול, אפילו תוך כדי שחייה. הרבה גאדג'טים מגניבים ומעניינים הוצגו בתערוכה ואנחנו כאן כדי לספר לכם על זה. בנוסף, הוצגו הרבה אביזרים משלימים - לסמארטפון כמובן, החל מנרתיקים קשיחים ואטומים למים, המשך במקרנים זעירים, אפליקציות, מטענים, ובעצם כל מה שיכול להעשיר את חווית השימוש במכשיר הקטן והחכם. מה שגורם לי לעיתים לתהות - איך הסתדרנו בלי כל זה קודם??

כמובן שפרט לסמארטפונים, ואייפונים היו עוד כמה גאדג'טים מגניבים שלא בהכרח קשורים או מתקשרים, או מתחברים (בדרך כלשהיא..) לאייפון, או לטאבלט, או לנאדרואיד - אבל נראה שהם היו בעמדת מיעוט.. . אבל גם עליהם נספר לכם כאן.

כבר בכניסה לאולם התערוכה הראשי ניצב הביתן המרשים והגדול של חברת סוני שהציגה את מצלמות ה - DSLR האחרונות שהיא השיקה בתקופה האחרונה, ה: α37, α57, α77 ועוד דגמים נוספים. בנוסף, הציגה סוני בדוכן גם את סדרת מצלמות ה - mirrorless design, כדוגמת ה - α NEX-F3.

Sony HD Camera

אבל, המצלמה שמשכה את עיקר תשומת הלב בדוכן היתה המצלמה האחרונה שרק הוכרזה אמש - מצלמת אקסטרים קטנה ומגניבה שמיועדת לספורט אתגרי בעיקר - כמו סקי וסנואובורד. המצלמה היא מצלמת HD והיא מצלמת הוידאו הקטנה והקומפקית כיום של סוני. בתערוכה הוצג רק דגם של המצלמה כיון שאין עדיין דגם עובד, וגם עדיין לא נקבע תאריך השקה, אך המצלמה כנראה תצא לקראת החורף הקרוב. המצלמה עצמה נראית קטנה, קומפקטית ומגניבה ובעלת חיבור כמובן לקסדה (סקי עושים רק עם קסדה!!!! , ולא בגלל המצלמה, כדי לשמור על החיים..), כך שיש למה לצפות בחורף הקרוב. יאללה לסלה רונדה!

בנוסף הציגה סוני מצלמת וידאו עם מקרן מובנה. פיצ'ר חדש יחסית ודי מגניב במצלמות הוידאו החדשות של סוני - מקרן זעיר שמובנה בגוף המצלמה ומאפשר להקרין על כל קיר מזדמן את הוידאו שצילמתם. נראה שבקרוב זה הולך להיות סטנדרט כמעט בכל מצלמה וסמארטפון.

RCA Smart Mobile TV

קצת אחרי הדוכן של סוני הציגה חברת RCA את החידושים האחרונים שלה. בין שלל המסכים והחידושים תפס לי את העין גאדג'ט קטן ודי מגניב, טלוויזיה קומפקטית ניידת, ה - RCA Smart Mobile TV. עכשיו, לפני שאני אמשיך, השאלה הראשונה והמתבקשת ששאלתי את עצמי וגם את הנציג בדוכן של RCA היא "למה"?? . כאילו, טאבלט, אייפד, רק היום גוגל השיקה את הטאבלט החדש שלה. למה טלוויזיה ניידת?? שנראית גם ממש כמו טאבלט קטן, וכוללת גם פיצ'רים של טאבלט? התשובה פשוטה כפי שהסביר לי המציג בדוכן שהטלוויזיה הקטנה ממש לא באה למלא פונקציה של טאבלט, או להתחרות בשוק הטאבלטים הרווי. הגאדג'ט כולל מקלט טלוויזיה מובנה לקליטת ערוצי חדשות, מזג אוויר, תוכניות פנאי, סרטים וכו', וזה היתרון שלו. טלוויזיה קטנה וניידת, באיכות גבוהה.

RCA Smart Mobile TV

בנוסף, כפי שציינתי יש לגאדג'ט מאפיינים של טאבלט - כמו דפדפן מובנה, וכמובן מערכת הפעלה אנדרואיד. המחיר הוא 249$ והמוצר יושק בקרוב בחנויות.

להסתכל מכל הכיוונים
במבט ראשון הדוכן של Omnimount היה נראה די משעמם - כל מיני זרועות מתכוונות למסכי טלוויזיה ומחשב. מה כבר יכול להיות מעניין ומסעיר? כמעט והמשכתי הלאה. אבל אז נתתי מבט נוסף, והבנתי איזו טעות הייתי עושה אם לא הייתי נשאר בדוכן של Omnimount.

החברה מפתחת ומייצרת זרועות מתכווננות לטלוויזיות ומסכי מחשב. אבל לא מדובר בסתם עוד זרוע למסך או לפלסמה שתוקעים על הקיר. החברה פיתחה זרועה גמישה עם מספר רב של דרגות חופש שמפאשרת לכוונן את הטלווזיה פשוט איך שרוצים, באיזה כיוון, וכמה שרוצים. הזווית לא מתאימה לכם? לא באה לכם בטוב? פשוט מסובבים. מגביהים, מנמיכים, מזיזים - ימינה שמאלה. רוצים לצפות באלכסון? גם זה אפשרי.

OMNI MOUNT

בדגם החדש שהוצג בתערוכה יש מסילה שמאפשרת להזיז את כל הזרוע עם המסך או הטלוויזיה הלאה ימינה או שמאלה. לדברי נציג החברה הפיתוח הזה מיועד בעיקר לגיימרים שרוצים לשנות את זווית הטלוויזיה תוך כדי משחק בקונסולה - למשל כשמשחקים במשחקי ספורט מול הקינקט, או כאשר יושבים עם כמה חברים לטורניר כדורגל סוער, או אם סתם מתחשק להתכרבל על הספה בתנוחה מתפנקת ולקרב את המסך בזוית שהכי מתאים באותו רגע.
המוצר צפוי לצאת לשוק באוגוסט הקרוב ומחירו יהיה 399$.

מוצר מדליק נוסף של Omnimount הוא מעמד למסך מחשב ומקלדת. כבר הרבה זמן ידוע שלא בריא ולא מומלץ לשבת כל היום מול המחשב בלי לקום מדי פעם ולעמוד קצת. הבעיה, שאז צריך להפסיק את העבודה. ולעיתים הלחץ והדד ליינים גורמים לנו לשבת שעות רבות בלי לקום, להתמתח ולעמוד קצת. הפתרון הדי מדליק של Omnimount בא לפתור גם את הבעיה הזו: מדובר בעמדת מחשב מבוססת זרוע מתכוונת, שכוללת גם מקום למקלדת וניתנת לחיבור לרצפה או לשולחן המחשב. בא לכם לעבוד קצת מול המחשב בעמידה? פשוט מרימים את הזרוע לגובה הרצוי, ועובדים מול המחשב בעמידה. רוצים לשבת שוב? פשוט מנמיכים שוב את זרוע המסך, והמסך שוב בגובה העיניים.
העמדה הזו אגב, תומכת גם בשני מסכים במקביל. בנוסף, משטח המקלדת מתקפל, במידה ורוצים להתשמש בשטח השולחן בסיום העבודה.
כל פעולת ההגבהה וההנמכה מתבצעת בקלילות ובאופן חלק.
המחיר: 379$
לפרטים נוספים:
http://www.omnimount.com/

לשחות עם האייפון
חברת Lifepropf הציגה סדרת נרתיקים חסיני מים לאייפון. מעכשיו אפשר לשחות ולשנרקל עם האייפון. הכיסויים עשויים מפלסטיק קשיח ואטומים לחדירת מים , אבל ולכלוך, כך שהם מתאימים לא רק לשחייה, אלא גם למי שעובד בשטח ורוצה להגן על האייפון. בנוסף, ניתן לרכוש גם רצועה ליד למי שרוצה לעשות את הריצה היומית שלו עם האייפון. כמובן שהערכה מתאימה גם לחובבי ספורט אתגרי - למשל גולשי סקי, סנואובורד שחייבים את האייפון שלהם איתם גם על ההר.
בנוסף, יש גם ערכת חיבור לאופניים, ועוד.
עכשיו תשאלו: ומה עם האוזניות? הרי מים יכולים לחדור דרך החיבור של האוזניות. גם לזה יש פתרון, וניתן לרכוש מתאם מיוחד אטום למים אפילו לאוזניות. המתאם מתחבר על ידי הברגה פשוטה למארז המוקשח כך שאפשר גם לשחות, לשנרקל, תוך כדי האזנה למוסיקה קלאסית ברקע.

לפרטים נוספים:
http://www.lifeproof.com/

מוזיקה בכל מקום
Braven חברת הציגה גאדג'ט קטן ומדליק - רמקול קטן, נייד ואלחוטי שמאפשר להאזין למוסיקה מכל מכשיר בעל פונקציית Bluetooth. הרמקול קטן, מגניב, ונשמע טוב. יחסית לגודל שלו הוא ממש איכותי. פשוט מדליקים את פונקציית ה - Bluetooth באייפוד טאצ', או באייפון, או בסמארטפון, מזהים את הרמקול, ומתחילים לנגן את המוסיקה האהובה. רכבת לילה לקהיר נשמע ממש טוב כשבדקתי את הרמקול בדוכן עם האייפוד טאצ' שלי.
הרמקול מגיע בכמה צבעים שונים, ויש גם גרסא מוקשחת שמיועדת לתנאי חוץ וטיולים. בנוסף, לגרסא המוקשחת (שהיא מעט יותר יקרה) ניתן לרכוש גם נרתיק בד אטום למים.

הרמקול יכול לששמש גם כדיבורית אלחוטית, וגם כמטען לאייפון או לאייפוד טאצ', או לסממארטפון בעזרת בטריה מובנית שמספיקה לעשרים שעות עבודה על פי הצהרת היצרן.
בנוסף, אפשר לחבר כמה רמקולים במקביל - אם בא לכם לעשות ממש מסיבה בשטח...

גם חברת pioneer הציגה בדוכן שלה רמקולים אלחוטיים מעניינים. מדובר ברמקולים גדולים יחסית ומיועדים יותר לשימוש ביתי.
היתרון הגדול, שוב - זה הקישוריות. הרמקולים כוללים חיבור WiFi שמאפשר לכל מכשיר בעל חיבור WiFi להתחבר אליהם ולהשמיע מוזיקה. בנוסף, הרמקולים תומכים בתקן החדש של htc, ה - htc connect.
ובנוסף לכך, הרמקולים כוללים גם חיבור Wireless Connect, שמאפשר להתחבר אליהם בקלות מכל מכשיר בבית, ומכל מקום בבית. כך שאם האזנתם למוזיקה בסלון ומתחשק לכם לעבור לחדר שינה, ולהתחבר לקולנוע הביתי, או לטלוויזיה בחדר שינה - זה פשוט ואינטואיטיבי.
בנוסף הציגה חברת pioneer בדוכן שלה את הרסיברים ושאר מוצרי ההאודיו שלה.
WiFi , כשהחידוש המרכזי זה ה - wireless connect וחיבור ל - htc, htc connect. מאפשר להתחבר מכל מקום, מכל מכשיר

לפרטים נוספים:
http://www.braven.com

עוד גאדג'ט קטן לחובבי מוזיקה הוא ה - iWOW 3D של חברת SRS. מדובר בהתקן קטן בגודל מחזיק מפתחות שמתחבר בין האייפוד (או כל נגן אחר) לבין האוזניות ופשוט משפר משמעותית את איכות השמע.
ההתקן מבוסס תוכנה, ומה שהוא עושה זה הדגשה של הבאסים והצלילים החשובים על ידי עיבוד הצליל בזמן אמיתי. ניתן לבחור בין שני מצבים: מצב אוזניות ומצב רכב. בשני המצבים איכות השמע השתפרה פלאים. מרגישים ממש את ההבדל בשימוש בגאדג'ט הקטן.
רכבת לילה לקהיר מעולם לא נשמעה טוב יותר. (אתם יכולים להיות רגועים, חוץ מהאוסף הנפלא של משינה יש לי על האייפוד טאצ' גם את האוסף הנהדר של גלי עטרי, שולי נתן וסטינג...)

פולארויד שוב בתמונה
זוכרים את מצלמות הפולארויד הישנות - הגדולות והמסורבלות - שמדפיסות את התמונה ישר אחרי הצילום?
אני עדיין זוכר את מצלמת ה - Polaroid הישנה של סבא שלי זכרונו לברכה שאיתה הוא היה מצלם אותנו כשהיינו קטנים ודקה אחר כך כבר היתה לנו את התמונה ביד, עוד הרבה לפני עידן הצילום הדיגיטאלי, שפשוט רואים מיד את התמונה במחשב. פעם היינו מחכים עד שנגמר הסרט (או יותר נכון כמה סרטי צילום..) ואז אחרי כמה שבועות כשהתמונות היו חוזרות מפיתוח היינו יכולים לצפות בתמונות. עם מצלמת ה - Polaroid הישנה הכל היה פשוט. מצלמים, והופ התמונה מוכנה.
אז חברת Polaroid עושה קאמבק ומציגה את הדור החדש של המצלמות הידועות והטובות, והפעם עם התקדמות הטכנולוגיה והזמן בגרסא קומפקטית מתמיד. ה - Z2300 היא מצלמה קטנה וקומפקטית, וכשאני אומר קטנה וקומפקטית זה ביחס כמובן למצלמות ה - Polaroid הישנות והוותיקות, הגדולות והמסורבלות.
ברוח הזמן המצלמה כוללת אפשרות שמירה לכרטיס SD על מנת להעלות את התמונות מאוחר יותר למחשב, ואפילו צילים וידאו.
ה - Z2300 צפויה לצאת לשוק ב - 15 לאוגוסט, והיא המצלמה הקומפקטית ביותר של פולארויד.

Ultra D: תלת מימד בלי משקפיים
זה באמת מגניב. חברת Ultra D הציגה מסך מחשב בטכנולוגיה מיוחדת שמאפשרת לצפות בתלת - מימד אמיתי בלי משקפי תלת - מימד.
הטכנולוגיה היא שילוב של תוכנה וחומרה. בעזרת מערך של אופטיקה דיפרקטיבית ורפרקטיבית ה "מולבשת" על המסך, אופטיקה שכוללת ארבעה שכבות - כלומר, כל נקודה מורכבת מארבעה רכיבים - נוצרות התאבכויות בחזיתות הגל של האור היוצא מהמסך, וכך נוצר אפקט התלת מימד. האופטיקה מיוצרת מחומר פולימרי (פלסטי) מיוחד, בעזרת לייזרים רבי עוצמה.

המסכים עדיין לא יצאו לשוק, אך הם עתידים לצאת בעוד מספר חודשים. פרט למסכי טלוויזיה ומחשב, הטכנולוגיה מתאימה (כמובן.., איך לא..) גם לטאבלטים, והוצגה גם על טאבלטים בדוכן. יש לציין שאפקט התלת מימד נראה ממש טוב וריאליסטי. די מדהים למען האמת. בנוסף, החברה מפתחת כעת את אותו פתרון גם לרזולוציה של 4k שלאחרונה הוצגו מספר מצלמות וידאו חדשות שתומכות בכושר ההפרדה הזה, והולך להיות הסטנדרט הבא בצילום קולנוע.

עוד בענייני טאבלטים ומסכים - חברת Tactus, שהיא חברה קטנה וצעירה, פיתחה פטנט שמאפשר להקליד ביתר קלות על מסכים של טאבלטים וסמארטפונים למיניהם על ידי יצירת תחושה של מקשים פיזיים על מסך המגע. הרעיון פשוט: על מסך הטאבלט / סמארטפון מולבשת שכבת פלסטיק דקה נוספת, שבה יש תעלות זעירות. על ידי הזרמת נוזל דרך תעלות הפלסטיק הזעירות אל המקומות בהם מופיעים הלחצנים על מסך הטאבלט, מתקבלת תחושה של "לחצנים" פיזיים. הטכנולוגיה נקראת "Micro fluid technology".
ניתן כמובן לשלוט בפונקציה ולחזור למסך "שטוח" לגמרי. כלומר, כאשר מקלידים ניתן "לנפח" את הלחצנים בעזרת האפליקציה. החברה כרגע מתכוונת לשתף פעולה עם היצרנים השונים.

חברת General Imaging הציגה מקרן זעיר, ה - ipico שמאפשר להלביש עליו את האייפון, או האייפוד טאצ' ופשוט להקרין את המסך על כל קיר מזדמן. היתרון במקרן הזעיר שלא צריך כבלים וחיבורים שונים, אלא פשוט מלבישים את האייפון או האייפוד טאצ' על המקרן, שכולל כבר חיבור מובנה של אפל.
בנוסף, כולל המקרן חיבור מיני USB שמאפשר הטענה קלה בעזרת כל כבל USB סטנדרטי בחיבור למחשב או לחשמל.
המקרן הוא ברזולוצית qHD.
המקרן ייצא לחנויות באוגוסט ומחירו הצפוי הוא 189$.

גאדג'ט מגניב נוסף לאייפון הוא Reflex LCD technology. צילום לאייפון ב - 90 מעלות - מראה, בנוסף עיבוד מחשב כדי להפוך את התמונה.

להציל את יערות הגשם: רשימת קניות דיגיטאלית
גאדג'ט חביב נוסף הוא ה - Boogie board שנראה שהמטרה העיקרית שלו היא שמירה על הסביבה והצלת יערות הגשם. מעתה אין צורך יותר בפתקים ובניירות. אפשר להגיד שלום לנייר. פשוט כותבים על הלוח הדיגיטאלי. תזכורות, פתקים, מכתב אהבה שלא נשלח..
למעשה, לוחות כתיבה דיגיטאליים כבר הוצגו בעבר. אך ה - Boogie board עושה שימוש מעניין באותה טכנולוגיה שמשמשת בספרים אלקטרוניים. מדובר במסך LCD מיוחד שכותבים עליו בעזרת עט מיוחד, או אפילו עם באצבע. מה שנכתב נשמר על המסך עד שלוחצים על כפתור המחיקה. לדברי נציג החברה בדוכן - לאורך שבועות, חודשים, ואף שנים. לחיצה אחת על כפתור המחיקה והמסך ריק, מוכן לכתיבה שוב. הגאדג'ט הזה בעיקר שימושי כרשימת קניות על המקרר, או במקום כל הפתקים שממלאים את השולחן - עכשיו כותבים את הכל פשוט על ה - Boogie board.
ישנה גם גרסא עם זכרון פנימי שמיועדת לסיכומי פגישות למשל, כשלאחר מכן אפשר כמובן להעביר את השרבוטים / שרטוטים למחשב.

חיית מחמד רובוטית
לסיום, נראה שהגאדג'ט הכי מגניב, וגם למען הכנות הכי הזוי, הוא הפלאו.
זוכרים את הטמאגוצ'י? הגאדג'ט החדש וההזוי מהמזרח הוא "סוג של" טמאגוצ'י אמיתי רובוטי.
ה - Pleo הוא רובוט דינוזאור קטן וחמוד, שמגיב לליטופים - כן כן, אני רציני בהחלט! וניתן אפילו להאכיל אותו (באוכל מיוחד כמובן..) , ובכלל צריך לטפל בו ולהראות לו חיבה, כי אחרת הוא מתבאס.
כשמלטפים אותו הוא מבסוט ומאושר. לא תלטפו אותו הוא יתבאס עליכם. הוא ממש מפונק ואוהב חום, מגע וליטופים.
יש לו חיישני טמפרטורה מיוחדים שבעזרתם הוא יכול לדעת מתי אתם מחבקים אותו חזק חזק, ומתי סתם מתעלמים ממנו. והוא ייעלב. ויעשה פרצוף (כנראה שזה לא דינוזאור אלא דינוזאורית...). כמשתחשק לו הוא פשוט הולך לישון ונרדם. בנוסף, הוא מסוגל להסתובב לבד ובאופן עצמאי בבית - בעזרת מצלמה צבעונית שעוזרת לו לנווט כמובן. האמת שרק כשמשחקים עם זה מבינים כמה זה פשוט ה-ז-ו-י. כאילו, אם הפייסבוק שינה את כל החיים החברתיים שלנו, ובמקום שיחות פנים אל פנים אנשים הפכו להיות דיגיטאליים - אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כשבמקום חיות מחמד למשל, אנשים יתחילו לחבק וללטף רובוט שמגיב לחיבוקים, לחום ולאהבה שלהם...

לסיכום, הייתה תערוכה בהחלט מחכימה, מגניבה, ומעניינת.