נובה סיפקה מערכת מדידה עצמאית ליצרן זכרונות מוביל באסיה על מנת לתמוך בפיתוח דור המוצרים הבא

NOVA T600

NOVA T600





20 ביוני 2012

רחובות, 20 ביוני 2012 - נובה מכשירי מדידה בע"מ (נאסד"ק: NVMI), ספקית פתרונות מטרולוגיה עצמאיים והחברה המובילה בתחום פתרונות המטרולוגיה המשולבים עבור בקרת התהליכים בשוק המוליכים למחצה, הכריזה היום שיצרן זכרונות מהמובילים בעולם בחר במערכת ה- T600, מוצר הדגל של נובה בתחום מערכות המדידה העצמאיות, עבור תהליכי פיתוח הדורות הבאים של טכנולוגית NAND FLASH. מערכת זו מיועדת לתמוך בפיתוח מוצרים חדשניים בחזית הטכנולוגיה של הדורות הבאים - 10 ננומטר ומטה.

גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה אמר כי "אנו מאוד מרוצים מהישג אסטרטגי זה ומהבעת האמון של הלקוח. הנוכחות ההולכת וגדלה שלנו אצל חברות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה מספקת עדות ברורה לעליונות הטכנולוגית של נובה, ליכולותינו להתמודד בהצלחה עם אתגרי השוק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולקרוא קדימה את צרכי השוק. מערכת ה- T600 מאפשרת פיתוח אפליקציות בצורה מהירה ויעילה ונותנת מענה מיטבי לצרכי הפיתוח המאתגרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיהיו בשנים הבאות".

התצורה האופטית הרב ערוצית הייחודית למוצר ה- T600של נובה מקנה רגישות מיטבית במדידת קוים זעירים. בשילוב עם היכולות החדשניות של תוכנת המידול ה- NovaMARS, מספק ה-T600 דיוק מיטבי למדידה המטרולוגית, בנוסף לגמישות הנדרשת בפיתוח אפליקציות בטכנולוגיות ייצור מתקדמות.

על פי הערכות בשוק מדובר בעסקה עם טושיבה, אליה מתכננת נובה להיכנס מזה מספר שנים רב כלקוח המהותי והגדול ביותר בתעשייה לצד אינטל. טושיבה מחזיקה בשליש משוק זכרונות ה-NAND FLASH, ותשתמש בטכנולוגיה של נובה לפיתוח הדור הבא של מוצרים המבוססים על שבבי 10 ננו. נובה מעריכה כי ההסכם צפוי לייצר לחברה הכנסות של מיליוני דולרים, ועשרות מיליוני דולרים בשנים הבאות , ובנוסף לפתוח עבורה הזדמנויות נוספות בשוק זכרונות ה-NAND FLASH, זכרונות בלתי נדיפים המשמשים בייצור סמארטפונים וטאבלטים. שבבNAND FLASHהוא שבב זיכרון המאפשר כתיבה ומחיקה חוזרת ומאחסן את המידע לאורך זמן ללא תלות במקור חשמל כלשהו.

מגמת מזעור השבבים: על מנת לענות למגמה הצרכנית של מזעור מוצרי אלקטרוניקה, מנסים יצרני השבבים להתאים את השבבים למגמה, כלומר לייצר שבבים בגיאומטריות נמוכות ככל האפשר על מנת "לדחוס" מקסימום שבבים במינימום שטח מה שמוסיף למורכבות של תהליך הייצור ומייקר אותו בצורה משמעותית. על מנת להתמודד עם הגידול בעלויות ייצור השבבים נאלצים מפעלי השבבים בתגובה לייעל את הייצור באמצעות בקרת איכות מן הסוג שנובה ומתחרותיה מציעות.

מיצובה של נובה מכשירי מדידה בשוק: החברה עוסקת בפיתוח שיווק ומכירה של מערכות מטרולוגיה אופטיות לצרכי בקרת ייצור של פרוסות סיליקון (וואפרים -Wafers). לחברה רקורד של למעלה מ – 2500 התקנות של מערכות והיא נחשבת למובילת שוק בפלח מערכות המטרולוגיה המשולבות עם נתח שוק של מעל - 75%. נובה ניצבת אל מול שוק עתידי של למעלה מ - 700 מיליון דולר כאשר בידיה מצויים כל הכלים להגדיל באופן מהותי את נתח השוק הקיים שלה אשר עומד כיום על 40%. בנוסף, נמצאת החברה בחזית הטכנולוגיה וערוכה לספק יכולות מדידה לשוק הפוטנציאלי של שבבים בקישוריות תלת מימדית, אשר נמצא בצמיחה, ובטווח שנים בודדות צפוי להגיע להיקף של 250 מיליון דולר, בנוסף לשוק בו החברה פועלת היום.

נובה מכשירי מדידה בע"מ מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות מדידה משולבים ועצמאיים עבור תעשיית המוליכים למחצה. נובה נסחרת בנאסד"ק ובבורסת תל אביב תחת הסמל NVMI.

עוד באלקטרואופטיקה

עוד חדשות