מצלמה תרמית לאיתור מוקדם של מוקדי שריפות

אופגל משיקה מצלמה תרמית שתסייע באיתור מוקדם של מוקדי שריפות

מאת הודעות לעיתונות.

orex

השריפות שמביאים עימם גלי השרב של הקיץ הישראלי הופכות את הנושא לבוער מתמיד: "כל שריפה גדולה תחילתה בגיץ קטן"
חברת "אופגל" מכרמיאל, המייצרת מוצרי הדמייה תרמית וראיית לילה לשימושים צבאיים ואזרחיים, פיתחה מערכת המבוססת על הדמייה תרמית שתסייע באיתור מוקדם של מוקדי שריפות.

המערכת, הכוללת חיישן אינפרא אדום מתקדם, פועלת על גלי חום, ועל כן מסוגלת לאתר מוקד ראשוני של אש עוד בטרם התלקחה דלקה של ממש. בכך מסייעת המערכת למנוע את התפשטות הלהבות, הנגרמת בדרך כלל עקב מעופם של גיצים דליקים באוויר.

המערכת בנויה על ראש חישה המשולב במצלמה תרמית, המאפשר לתצפת באופן מושלם על שטחים נרחבים של מספר קילומטרים, גם בתנאים של עלטה מוחלטת. המערכת מוצבת על עמוד, משקיפה על האתר, מכסה את כל רוחב הגזרה המיועדת, ומשם משדרת למרכז בקרה מרוחק, תוך התראה בשידור חי וסביב השעון: שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה".

לדברי דרור שרון סמנכ"ל השיווק באופגל: "במקרים של שריפות קיימת חשיבות עליונה למתן מענה מיידי לדליקה בשלביה הראשונים, הן על מנת למנוע את התפשטות האש והן על מנת לבצע הערכות מצב, ולסייע לכוחות הכיבוי לקבל החלטות לטיפול ראוי באירוע. הצורך בגילוי מוקדם של האש חיוני במיוחד בשטחים נרחבים, עד כה הפתרונות הקיימים לצורך זה התבססו על הצבת מגדלי תצפית מאוישים או סיורים אוויריים.
בעקבות פניה של גורמים בצה"ל אשר נחשפו לחומרת הבעיה כתוצאה מנזקי השרפות בצפון בעת מלחמת לבנון השניה, נרתמה החברה לפיתוח מערכת ייחודית אשר תספק מענה הולם להתמודדות מול הסכנות הטמונות בהתלקחות אש.
בשבועות הקרובים יצטייד הצבא במערכת ראשונה אשר תוצב באחד מבסיסיו והערכה כי בעתיד הקרוב יוצבו המערכות של אופגל באתרים נוספים".

חברת אופגל, הפועלת מפארק התעשייה בכרמיאל, נחשבת ליצרנית וספקית מובילה של מוצרי הדמיה תרמית וראיית לילה לשימושים אזרחיים וצבאיים בארץ ובעולם. מעסיקה כ-90 עובדים, מרביתם מהנדסים בתחום האופטיקה, המחשבים והתוכנה.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח