מסוקי הסער של חיל האוויר, הינשוף והיסעור, יצויידו בקרוב במערכות תצוגת קסדה מתקדמות של אלביט מערכות

חלק מהמסוקים יצוידו לראשונה גם במערכות "עוקב ראש" (Line of Sight) המאפשרות הצגת נתונים מבצעיים חיוניים לטייס ושיעבוד מערכות תצפית ושליטה ובקרה

מאת הודעות לעיתונות.

ANVIS/HUD®

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות ANVIS/HUD® - מערכות תצוגת קסדה חדשות ליישומי יום, לילה ומזג-אוויר עבור מסוקי חיל האוויר הישראלי. היקף החוזה איננו מהותי עבור החברה והמערכות יסופקו לחיל האוויר במהלך השנה הקרובה

מערכות התצוגה החדשות יחליפו את המערכות הקיימות בצי המסוקים של חיל האוויר, אף הן מתוצרת אלביט מערכות, ויכללו תכונות מתקדמות חדשות, אשר יאפשרו לטייס המסוק לטוס עם "ראש בחוץ" (“head out of the cockpit”), כאשר כל נתוני הטיסה מוקרנים על גבי הקסדה. תכונה זו מהותית מאחר והיא מאפשרת לטייס להתמקד במילוי משימתו, תוך יכולת התמצאות גבוהה, איכות מבצעית ויכולת שרידות גבוהה. המערכות תורמות משמעותית לבטיחות הטיסה, בעיקר בתנאים קיצוניים של לילה, מזג אוויר, בטיסות מבצעיות ובנחיתה באבק ובתנאים קשים.

בנוסף, תספק אלביט מערכות, בפעם הראשונה עבור מסוקי הסער, את הפיתוח החדש של ה- ANVIS/HUD® הכולל יכולות עקיבת ראש. יכולת זו מאפשרת לעקוב אחר קו הראייה של הטייס ולשעבד מערכות שונות במסוק לתנועת הראש של הטייס, כולל התאמת קווי ראייה בין הטייסים, וכן להציג במרחב נתונים בזמן אמת, כגון מיקום מטרות ניווט, איומים, מודיעין וכו'. כמו-כן, כל טייס יוכל לחלוק בקלות עם טייס המשנה את נקודת ההסתכלות שלו במרחב באופן שמייתר את הצורך בתקשורת מילולית.

ANVIS/HUD®

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות אמר: "מערכת הבטחון הישראלית הינה לקוח מרכזי שלנו, ואנו גאים מאד ביכולתנו לתרום לבטיחות הטיסה ולעליונות האווירית של טייסי חיל האוויר הישראלי".



אלביט מערכות הינה מובילת שוק בתחום מערכות התצוגה העילית ועד היום סיפקה מעל 6000 מערכות תצוגה עילית למסוקים מסוגים שונים. מערכת העוקב הינה מערכת חדשנית המתאימה למסוקי תקיפה כמו גם למסוקי סער ותובלה, וסופקה כבר למספר ללקוחות בעולם.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח