PhotoPlus International Expo 2011: סיקור

גם השנה התקימה בניו - יורק תערוכת הצילום השנתית שנחשבת למובילה בעולם

מאת כתב אופלי.
WeSell רשת שותפים

PhotoPlus International Expo 2011



ניו - יורק, 27 לאוקטובר 2011 - כבכל שנה, נפתחה היום בניו יורק התערוכה הגדולה ביותר בעולם לצילום סטילס ווידאו ה - PDN PhotoPlus International Expo ותמשך גם מחר יום שישי. במקביל לתערוכה מתקיים גם כנס גדול בנושא צילום שהתחיל כבר אמש, ביום חמישי, וימשך עד סוף התערוכה.

את עיקר תשומת הלב משכה השנה חברת Canon שהציגה בביתן שלה את מצלמת הדגל החדשה שרק לפני כשבוע הוכרזה , ה - EOS-1DX. למותר לציין שמדובר אכן במצלמה מאוד מרשימה שכוללת חידושים רבים.

חברת Nikon הציגה גם היא את הסדרה החדשה שהוכרזה לאחרונה, ה - Nikon 1.

בתערוכות בינלאומיות גדולות כמו התערוכה הזו אני אוהב בדרך כלל לחפש גם את החברות הקטנות, עם המוצרים המעניינים, עם הגאדג'טים והחידושים הקטנים שמקלים את החיים ומשפרים את חווית המשתמש. בדרך כלל הדוכנים של החברות הללו נמצאים בקצה אולם הכנסים, אך לא כדאי לפסוח עליהם כי כפי שציינתי אפשר תמיד לגלות שם מוצרים חדשים ומעניינים.

בכניסה לאולם הכנסים אם כן היו הדוכנים של החברות הגדולות והמובילות קנון, ניקון וסוני.

פרט ל - EOS-1DX הציגה קנון מבחר מרשים של עדשות מסל המוצרים של החברה, וכמובן את הפתרונות לצילום וידאו, כשמקומם של המצלמות הקומפקטיות לקהל הרחב גם כן לא נפקד.

בנוסף, לאורך היום קיימה חברת קנון סדרת הרצאות פתוחות למבקרים בדוכן שלה שכללו הרצאות מפי צלמים מקצועיים וידועים על צילום סטילס, וידאו וטכניקות מתקדמות.

ניקון הציגה את סל המוצרים שלה, כשפרט לסדרה 1 כאמור, לא הוצגו מוצרים חדשים. האטרקציה בדוכן של ניקון היתה שלוש דוגמניות שעמדו ואיפשרו למבקרים בדוכן להתנסות בצילום אופנה עם מצלמות של ניקון שהיו מסביב.

סוני הציגה את סדרת האלפא - סדרת מצלמות ה - DSLR של החברה, כשחלק ניכר מהביתן הוקדש למצלמות הוידאו המקצועיות של החברה.

כמובן שגם המשקפת הדיגיטאלית החדשה של סוני שמצלמת וידאו ואף תומכת בתלת מימד! ה - DEV 5 שהיתה זמינה כמובן למבקרים לבחינה ובדיקה מדוקדקת. אין ספק שמדובר במוצר מרשים מאוד. הזום עובד חלק, והתמונה ברורה וחדה. ברם, ממשק המשתמש קצת מסורבל לטעמי, ודורש מעט לימוד. לא הכי אינטואיטיבי - מה שמקשה במקצת על חווית השימוש.
המשקפת עצמה לא כבדה, ודי קלה לאחיזה. ברם, המכשיר די גדול ולא ממש קומפקטי. אך באופן כללי אני חושב שמדובר במוצר עם פוטנציאל גדול.

בנוסף, הציגה סוני את סדרת המסכים התלת - מימדיים החדשים שלה. מצד שני אפשר לראות אותם כל יום ב - B&H..
האטרקציה בביתן של סוני היתה אומני לחימה יפניים שביצעו לאורך היום מופע חרבות מרהיב כשגם כאן היו פזורות סביב מצלמות של סוני למבקרים על מנת לצלם את אומני הלחימה.

קצת אל תוך האולם, חברת Pentax הציגה את מצלמת ה -K5, וכמובן את סדרת ה - Q שהוכרזה ביוני האחרון. סדרת ה - Q היא סדרת מצלמות DSLR - But Mirror less עם עדשות מתחלפות.
האמת היא שהמצלמה באמת מאוד מאוד קטנה וקומפקטית. המצלמה גם די קלה ואינטואיטיבית לשימוש, ומגיעה עם סט עדשות.

Sigma הציגה בביתן שלה את מגוון העדשות הגדול והמרשים שלה.
כשמוצר הדגל שהוצג בביתן של סיגמא היה כמובן מצלמת ה - DSLR החדשה , ה - SD1. מצלמה שמבוססת על חיישן ה - SD1 שהוא חיישן מיוחד שמבוסס על טכנולוגיית ה - Foveon3:
http://www.foveon.com
בטכנולוגיית Foveon3 החיישן מיוצר משלוש שכבות סיליקון, שקולטות את שלושת אורכי הגל אדום ירוק וכחול, כך שאין צורך לבצע אינטרפולציה על התמונה המתקבלת, ולמעשה מתקבלת תמונה בצבע מלא, כשגם הרזולוציה של התמונה למעשה מוכפלת פי שלוש.
בחיישן CCD רגיל מבוצעת אינטרפלוציה ממוחשבת בזמן עיבוד התמונה על שלושת צבעי היסוד - אדום ירוק וכחול שמציגה את התמונה בצבע.
בטכנולוגיית Foveon3 התמונה מתקבלת "באמת" בצבע מלא.
בחזית הביתן סיגמא הציגה מספר תמונות שצולמו ב - SD1 ובהחלט התוצאות די מדהימות. מבחינים בפרטים הממש ממש קטנים בתמונה.
בנוסף הציגה סיגמא עדשה חדשה עם מייצב תמונה מובנה.

חברה מעניינת נוספת שהציגה היא חברת Lensbaby:
http://www.lensbaby.com
החברה מייצרת עדשות מיוחדות שמיועדות לצילום אומנותי ומעוותות במקצת את שדה הראיה, ומטשטשות חלק מהתמונה, כך שניתן לקבל אפקטים מעניינים בתמונות המתקבלות ללא עיבוד תמונה ממוחשב, אלא באופן אנלוגי לחלוטין - כלומר, רק על ידי משחק עם העדשה.
העדשות מתחברות לכל מצלמת DSLR עם חיבור סטנדרטי.
האמת שזה אשכרה מוצר מגניב - לאחר שמרכיבים את העדשה ניתן לסובב אותה (העדשה יושבת על מפרק גמיש שמאפשר להזיז אותה תוך כדי צילום) וכך לקבל צילומים אומנותיים מרהיבים. בדוכן החברה הציגה תמונות נוף שצולמו עם העדשות הללו והתוצאות בהחלט מרנינות ומשובבות לב.

סלה רונדה
פרט ליצרניות המצלמות הגדולות הציגו גם חברות שמייצרות אמצעי תאורה, חצובות, חצובות מיוחדות ועוד חברות שמייצרות אקססוריז וציוד עזר.

חברת Glidecam:
http://www.glidecam.com
הציגה חצובה - האמת ממש מגניבה - שמאפשרת לצלם וידאו תוך כדי תנועה, ומיועדת בעיקר לצילומי אסקטרים. מדובר בהתקן מתוחכם שמחזיק את המצלמה וניתן לאחיזה בשתי ידיים, ששומר על יציבות המצלמה תוך כדי תנועה מהירה, ומאפשר למשל לצלם גלישה מהירה על סקייטבורד או כל מצב אחר תוך כדי תנועה מהירה.
החצובה נוחה לאחיזה ולא ממש כבדה.
החצובה כמובן מיועדת בעיקר לצילומי וידאו ולא לסטילס.

Tokina הציגה מוצר מעניין, מתאם עם עינית שמתחבר לעדשות של מצלמות DSLR והופך את העדשה לטלסקופ. ה - Lens2scope מתממשק עם עדשות סטנדרטיות של קנון וניקון. למתאם יש הגדלה עצמית של x4. הוא מתאים במיוחד לחובבי טבע ותצפית.
מתאמים כאלו קיימים זה מכבר לראיית לילה, אך זה המוצר הראשון שמתממשק לעדשות צילום סטנדרטיות לאור הנראה.

חברת Delkin הציגה מצלמה קטנה ומוקשחת, ה - Wing man HD שמצלמת ב - HD ומיועדת בעיקר לצילומי אקסטרים וספורט.
Wing man HD


המצלמה נצמדת לגוף או לקסדת אופנוע ועד חליפת גלישה (ניתן לרכוש קיט עם מארז אטום למים) ומאפשרת לתעד את פעילויות הספורט והאקסטרים בדרך קלה ונוחה.
הוידאו מוקלט על גבי כרטיס זיכרון. המצלמה כאמור מאוד קטנה וקומפקטית, ומחירה כ - 250$.
http://delkin.com/i-7579051-wingmanhd-3oz-waterproof-action-camera.html



לסיכום, התערוכה היתה מאוד מעניינת ומחכימה. על אף שלא הוצגו חידושים מסעירים, היה מעניין לראות ולהתנסות בדגמים החדשים של החברות המובילות, ובראשן קנון עם ה - EOS 1DX.
הסדנאות וההרצאות הפתוחות היו גם כן מעניינות ומחכימות.

בואו לדבר על זה בפורום צילום


כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח