סיקור של ה - Olympus PEN E-PL1

חוזרת למקורות.

מאת כתב אופלי.
WeSell רשת שותפים


Olympus PEN E-PL1

סדרת ה - Pen החדשה שהציגה אולימפוס היא סדרת מצלמות בעיצוב רטרו.
מצלמות ה-PEN הן מצלמות דיגיטליות במראה רטרו המבוססות על גוף מצלמת SLR אך ללא מראות ופריזמות ועם עדשות מתחלפות בפורמט מיקרו ארבעה שלישים (Micro Four Thirds) המשלבות בין איכות מצלמת SLR ופשטות השימוש של מצלמה קומפקטית.
ה- E-P1, המצלמה הראשונה בסדרה, הושקה בשנה שעברה, 50 שנה אחרי שהוצגה מצלמת ה-PEN המיתולוגית שעשתה היסטוריה בשל גודלה הקומפקטי ופשטות ההפעלה שלה והציבה סטנדרטים חדשים בעולם הצילום.

ה-E-PL1 מספקת לצלם החובב איכות ריפלקס במצלמה קטנה מבלי לאבד את פשטות השימוש של המצלמות הקומפקטיות.
היא מאפשרת צילום באיכות וידיאו HD מקצועית, כולל זום תוך כדי הסרטה. היא מאפשרת חיבור בעזרת מתאם לרוב העדשות הקיימות היום בשוק, כמו גם יכולת להגדיר את כל הפרמטרים של הצילום, כמו ISO, צמצם, מהירות צמצם ואיזון לבן.

מפרט המצלמה
המצלמה מגיעה בערכה הכוללת מצלמת Olympus PEN E-PL1 ,עדשת M.ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm L 1:3.5-5.6 silver, סוללה: BLS-1: Lithium-Ion Battery, מטען, רצועה, כבלים, והוראות הפעלה.
בנוסף, אולימפוס אף הוציאה תיק נשיאה בעיצוב רטרו למצלמה.

למצלמה חיישן: 4/3 '' Hi-Speed Live MOS sensor של 12 מגה פיקסל, עם מעבד TruePic V.
בנוסף, יש במצלמה 19 סצנות מובנות לצילום אוטומטי. פונקציה נוספת היא שישה פילטרים שונים לצילומים אומנותיים כמו צילום Pop Art, Pin Hole, Soft Focus, וכו'.

Olympus PEN E-PL1
במצלמה יש פלאש פנימי וכן מתאם לפלאש חיצוני.

עדשה:
כיון שמדובר במצלמת D-SLR ניתן להחליף בה עדשות. העדשה הבסיסית המסופקת עם המצלמה היא עדשת: OLYMPUS M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm 1:3.5-5.6 , בקוטר 40.5 מ"מ.


Olympus PEN E-PL1

תפעול המצלמה:
מצלמת ה - PEN מאוד קלה ונוחה לתפעול. ברם, כיון שהמצלמה היא מצלמת D-SLR, כלומר מצלמת רפלקס, היא מעט יותר מורכבת לתפעול ממצלמה קומפפקטית פשוטה.
למעשה ניתן להשתמש בה כמצלמה רגילה - Point and Shoot, אך צלמים מתקדמים או חובבי צילום עם ידע במצלמות וצילום יוכלו לעשות בה שימוש מתקדם.
למצלמה מצבים אוטומטיים, אך היא כוללת גם מצבים ידיים שמאפשרים לשלוט בהגדרות.
Olympus PEN E-PL1

התפעול פשוט. בעזרת החוגה שנמצאת בראש המצלמה בוחרים את מצב הצילום. ניתן לבחור בין iAuto, P A S M - שהם מצבים בהם ניתן לשלוט ידנית על רמת החשיפה, מהירות הצמצם, וכו'. מצב ART - להפעלת פילטרים אומנותיים, SCN - לבחורה מתוך אחת הסצנות המתוכנתות במצלמה, ומצב צילום וידאו.

בגב המצלמה ממוקמים כפתורי התפריט, וכן הרב בורר שמאפשר לשלוט על הפרמטרים של הפלאש, שינוי רמת החשיפה, צילום רצף תמונות, טיימר לצילום עצמי, מצב צפייה בתמונות, וכו'.
באופן כללי קל מאוד לתפעל את המצלמה.

המבחן:
את המצלמה לקחתי הפעם לטיול בקליפורניה. קליפורניה - מדינת הזהב היא מדינה עתירת נופים מיוחדים ומקומות מיוחדים בכלל. יש בה אוצרות טבע, כמו גם ערים מעניינות כדוגמת סן פרנסיסקו, ולוס - אנג'לס.
הטיול התחיל בצפון בסן - פרנסיקו, עמק נאפה, ומשם דרומה לעבר לוס - אנג'לס על כביש 1 המפורסם שעובר ממש על חופי האוקיינוס השקט, כולל לילה אחד בלאס - ווגאס, ומשם ללוס - אנג'לס.
מצלמת ה - PEN מצטיינת בתמונות חדות בעלות צבע עשיר במיוחד.
התוצאות לפניכם:

סן פרנסיסקו
סן פרנסיסקו היא ללא ספק אחת הערים המעניינות והמיוחדות בארצות - הברית. עיר הגבעות כפי שהיא מכונה לעיתים, כיוון שהטופוגרפיה של העיר פשוט מטורפת - עליות וירידות כל הזמן. זה מדהים / משעשע לעיתים. אך חייבים להיות שם כדי להאמין.
פרט לכך סן פרנסיסקו היא עיר בעלת הרבה מקומות מעניינים, ומפרץ יפהיפה, וכמובן, גשר שער הזהב המפורסם (ולמי שלא מזהה עדיין - הגשר מצער גידול בנות...). האיזור המפורסם והמתויר בסן פרנסיסקו הוא כמובן ריף הדייגים, ורציף 39.
בתמונות ניתן לראות את מגדל מכבי האש המפורסם, את רחוב לומברדט שהוא כנראה הרחוב המפותל בעולם, ואת רציף הדייגים.
סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו המפרץ מגדל מכבי האש
את רחוב לומברדט צילמתי פעם אחת עם חשיפה אוטומטית, ופעם עם שליטה ידנית על מהירות הצמצם וזמן החשיפה. ניתן לראות שכאשר שלטתי על הכיוונים ידנית התוצאה הייתה תמונה עשירה יותר בצבעים.
סן פרנסיסקו רחוב לומברדט רחוב לומברדט רחוב לומברדט

הקרוניות הנטת במעלה הרחובות הן מהמפורסמות בסן פרנסיקו. וכמובן גם Pier 39 עם אריות הים שנחים להם בשלווה על הרציף, ואיך אפשר בלי הרובע הסיני - שנחשב לגדול בצפון אמריקה.
סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו

הגייזר העתיק בעמק נאפה, וה - Muir Woods
עמק נאפה - Napa Valley שוכן צפונית לסן - פרנסיסקו והוא ידוע בעיקר בשל כמות הכרמים הרבה שבו. את הכרמים והיקבים רואים לאורך הדרך.
בעיירה קליסטוגה נמצא הגייזר העתיק של קליפורניה: Old Faithful Geyser Of California. מדובר בתופעת טבע ייחודית ומרשימה - גייזר שפורץ בערך כל ארבעים דקות מן האדמה. מאוד מרשים.

במרחק של כחצי שעה מסן פרנסיסקו נמצאת שמורת עצי ה - Muir Woods. אלו הבני דודים של עצי הסאקויה המפורסמים משמורת יוסימיטי. הם נבדלים מהם בכך שהגזעים שלהם לא עבים כמו של הסאקויות, אך הם נחשבים לעצים הגבוהים בעולם.

לסיום הביקור בסן - פרנסיסקו, איך אפשר בלי תצפית מרהיבה על הגשר שהוא כנראה המפורסם בעולם - גשר הזהב. שימו לב שגם את הגשר צילמתי פעם אחת במצב צילום אוטומטי, ופעם אחת עם שליטה ידנית על מהירות הצמצם וזמן החשיפה. את ההבדלים ניתן לראות בתמונות.
יש לציין שהיה יום מעונן עם תנאי ראות די גרועים, ועדיין נראה שה - PEN מצליחה להתמודד עם כמות האור היחסית נמוכה.
Old Faithful Geyser Of California Old Faithful Geyser Of California Old Faithful Geyser Of California Muir Woods Muir Woods סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו סן פרנסיסקו

כביש 1
כביש 1 נחשב אולי לאחד הכבישים היפים בעולם. הנסיעה בו היא ממש על גדות האוקיינוס השקט, והנופים בהתאם.
בדרך אפשר לעצור במונטריי לביקור באקווריום הגדול שם - התמונה של כוכב וסוס הים צולמה שם.
כביש 1 כביש 1 כביש 1 כביש 1

לאס - ווגאס, סולבאנג' ולוס - אנג'לס
אין צורך להכביר מילים על לאס - ווגאס ולוס - אנג'לס..
ניתן לראות שה - PEN מתמודדת יפה עם צילומי לילה.

סיום הטיול היה בלוס - אנג'לס. התמונות צולמו ב - Venice Beach שהוא חוף ידוע ומפורסם בלוס - אנג'לס, וכמובן, איך לא - בשדרות הוליווד. התמונה האחרונה היא של תיאטרון קודאק בו מתקיים טקס האוסקר.
העיירה Solvang לאס ווגאס לאס ווגאס לאס ווגאס לאס ווגאס LA LA LA LA LA

סיכום ומסקנות:
מצלמת ה - PEN היא בהחלט חידוש מרענן הן בהיבט העיצובי, והן בעובדה שמדובר במצלמה שהיא גם D-SLR אך באותו זמן גם מצלמה קומפקטית לכל דבר. מה שמאפשר הן לצלמים מתחילים בלי ידע בצילום, והן לצלמים מתקדמים יותר להינות ממנה, ולהפיק תמונות מרהיבות.
לטעמי המצלמה אידיאלית כמצלמה משפחתית שמתאימה גם למי שרק רוצה לצלם איתה את הטיול המשפחתי או את הילדים במסיבה, כשבמקביל היא תמאימה גם לחובב הצילום המשפחתי שיוכל להשתמש בה כמצלמת D-SLR.
לא מדובר אמנם ב - D-SLR קלאסית אמיתית, אך היא בהחלט מספיקה לצלם החובב.
דבר נוסף שבולט במצלמה הוא איכות התמונות והצבעים העשירים והחדים המתקבלים בתמונות.
לסיכום, מצלמה מומלצת ביותר.


כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח