Casio EX Z300

קטנה ומעוצבת.

מאת כתב אופלי.

EX Z300

ה - EX-Z300 היא מצלמה קומפקטית, קלה לתפעול, ונעימת מראה. המצלמה כוללת יכולת צילום וידאו עם סאונד, ובעלת מספר מצבים אוטומטיים שעוזרים לקבל תמונות טובות.

הערכה כוללת סוללה נטענת, רצועת אחיזה, מטען, כבל USB, כבל AV לחיבור לטלוויזיה / DVD. ניתן להוסיף כרטיס זכרון SD.

מפרט:
למצלמה גלאי של 10.1 MegaPixels, זום אופטי x4, מסך LCD בגודל 3 אינץ', אורך חיי סוללה של 300 שעות (על פי הגדרת היצרן), פונקצית Auto Best Shot,
Auto Shutter, CCD Shift Stabilization, וזיהוי פנים. בנוסף כוללת המצלמה את ה - EXILIM Engine 3.0 שזהו מעבד תמונה חדיש של Casio אשר משפר באופן ניכר תמונות שצולמו בלילה, תמונות פנים, ותמונות נוף. בנוסף, יודע המעבד לסנן רעשים בתמונות.

פונקציות במצלמה:
ה - EX-Z300 כאמור כוללת בתוכה מספר פונקציות מעניינות ושימושיות אשר משפרות באופן ניכר את התמונות המתקבלות.

Make-Up mode:
פונקציה חדשה שמאפשרת לקבל תמונות פורטרט יפות ואיכותיות יותר. את הפונקציה ניתן להפעיל מתפריט או מצלמה, או על ידי לחיצה על הכפתור היעודי שממוקם בחלק העליון של המצלמה. ניתן לבחור אחת מ - 12 רמות על מנת לקבל את האפקט הרצוי. המצלמה מאפשרת תצוגה מקדימה כיצד תתקבל התמונה בכל רמה.

צילום לילה ללא חצובה: המלצלמה כוללת פונקציה אשר מתקנת את הטשטוש שנגרם בצילום לילה ללא חצובה.

Multi-motion Image: High-Speed combination of multiple shots into a thrilling action image.
במצב זה המצלמה יודעת לזהות תנועה רציפה של אובייקט על רקע קבוע, ולצלם את האובייקט ברצף תמונות מהירות, כך שלבסוף תתקבל תמונה אחת שנראית בה מהלך התנועה על הרקע בו היא מצולמת.
את הפונקציה מפעילים על ידי לחיצה על לחצן ה - BS, ובחירת המצב.

Auto Shutter:
פונקציה המאפשרת צילום אוטומטי על פי תנאי או מתאר שנקבע מראש. המצבים הם זיהוי פנים - פורטרט עצמי, זיהוי חיוך, ו - Anti-Blur: במצב זה כאשר מעוניים לצלם אובייקט שנמצא בתזוזה, אך בלי מריחה, התמונה תצולם רק בשנייה שהאובייקט יהיה במצב יציב, כך שלא תהיה מריחה בתמונה.
מצב נוסף בפונקציה זו הוא Panning Auto Shutter: אשר מאפשר לצלם מצבים קשים, כגון רוכב אופניים על רקע כלשהו, וכו'. המצלמה תזהה את הרגע הנכון בו התמונה תצא מיטבית ותצלם בשניה זו.

EX Z300

28mm*2 Wide-angle Lens:
לעיתים מעוניינים לצלם תמונה שכוללת מספר מצולמים, ולא כולם נכנסים לפריים. פונקציה זו מאפשרת לצלם בזווית רחבה, כך שכל המצולמים יכנסו לפריים.

תפעול בסיסי:
המצלמה קלה מאוד לתפעול - לחץ וצלם. את הפונקציות השונות מתפעלים בעזרת כפתור הרב לחצן אשר ממוקם בגב המצלמה. באופן כללי, התפעול מאוד אינטואיטיבי.
כמו כן, יש את כפתור BS מתחת לרב לחצן אשר בלחיצה אחת מפעיל את פונקציית ה - Best Shot ומאפשר לבחור את אחד מ - 38 מצבי הצילום המתוכנתים במצלמה.

EX Z300


המבחן:
את המצלמה לקחתי הפעם לטיול קסום בנופיה היפים של ארץ ישראל, בישוב פני - קדם אשר ממוקם במזרח גוש עציון, ובקיבוץ מעגן מיכאל. כאשר את חלקו השני של המבחן, בתפנית של 180 מעלות ביצעתי בארה"ב.
התוצאות לפניכם:

בדרך לפני קדם בדרך לפני קדם בדרך לפני קדם פני קדם בדרך לפני קדם פני קדם קיבוץ מעגן מיכאל קיבוץ מעגן מיכאל

צילום בחשיפות שונות ובזום משתנה
קיבוץ מעגן מיכאל בקיבוץ מעגן מיכאל קיבוץ מעגן מיכאל קיבוץ מעגן מיכאל
צילום לילה: עם ובלי פלאש
ירושלים ירושלים
קצת אמריקה: אורלנדו
קיבוץ מעגן מיכאל אורלנדו אורלנדו אורלנדו
אורלנדו אורלנדו אורלנדו אורלנדו אורלנדו אורלנדו אורלנדו אורלנדו
אורלנדו אורלנדו











סיכום ומסקנות:
ה - EX-Z300 היא מצלמה מעוצבת וקומפקטית, בעלת יכולות מרשימות. המצלמה משוכללת מאוד, וכוללת פונקציות רבות ומגוונות שנמצאו שימושיות הן לצלם החובב, והן לצלמים עם מעט יותר ידע בצילום. בסך הכל מדובר במצלמה משפחתית ויעילה, שמתאימה לטיול המשפחתי, כמו גם לצלם אירועים משפחתיים, וקצת טיולים בטבע.
התמונות מתקבלות בצבע עשיר ומלא. הודות למנוע ה - EXILIM Engine 3.0 ניתן לקבל תמונות טובות במצבי צילום קשים.
אהבנו את פונקצית ה - Multi-motion image שמאפשרת לצלם תנועה מהירה. תכונה זו מתאימה במיוחד לצילומי ספורט ואקסטרים.
צילום הוידאו במצלמה איכותי במיוחד, כולל הסאונד.
באופן כללי ניתן לומר שמדובר במצלמה קטנה וקומפקטית, אך חצופה ואיכותית.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח