ניקון L18 COOLPIX: מצלמת פתיחה.

לצלם המתחיל, או לסבתא שרוצה להנציח את חיוך הנכדים

מאת כתב אופלי.

L18

ההניקון L18 משתייכת לסדרת ה - COOLPIX של ניקון. המצלמה היא מצלמה קומפקטית עם מאפיינים בסיסיים, אך בעלחת יכולות מרשימות.

קבלתי את הניקון L18 לבדיקה. למרות שהניקון L18 היא מצלמה פשוטה יחסית, היא בהחלט מעניינת. המצלמה מגיעה עם גלאי ברזולוציה של 8 מגה פיקסל, עדשת NIKKOR בעלת זום אופטי x3:
5.7 - 17.1mm (35mm [135] format picture angle: 35 - 105mm) f/2.8-4.7 , ומסך LCD בגודל 3 אינץ'.

בנוסף, כוללת המצלמה מנגנון Anti-Shake AE שמונע טשטוש במידה והיד רועדת במלך הצילום.
את המצלמה בדקתי במספר מתארי צילום שנפוצים בדגמים קומפקטיים, כגון צילום נוף, טיול בטבע / צילומי חוץ, מתאר אורבאני, ובתוך הבית. התוצאות היו מעניינות.

המצלמה מפיקה תמונות חדות, ובצבעים עשירים. ישנם מתארים בהם המצלמה התקשתה לספק תמונה חדשה ועשירה בגוונים, כגון באמצע היום בשמש חזקה, אך לעומת זאת בתנאים נוחים יותר התקבלו תמונות חדות ועשירות.

חשוב לציין שהמצלמה קטנה וקומפקטית, ומחליקה בקלילות לכל פאוץ' מה שהופך אותה למצלמה אידיאלית ליום יום ולטיולים.
L18
הערכה:
המצלמה מגיעה בערכה הכוללת מצלמה (מן הסתם...), כבל USB, וכבל וידאו / אודיו EG-CP14 לחיבור המצלמה לטלוויזיה על מנת להציג תמונות.

כמו כן כוללת הערכה דיסק עם תוכנת העברת תמונות של ניקון, רצועה למצלמה, חוברת הדרכה בשפות שונות - כולל עברית,וזוג סוללות אלקליין. דווקא הסוללות התגלו כחסרון, כיוון שהמצלמה לא מגיעה עם סוללה נטענת.

L18 L18
למרות שמדובר במצלמה בסיסית יחסית, יש בניקון L18 מספר פונקציות שימושיות ומתקדמות. הפונקציה השימושית ביותר לדעתי היא ה - Anti-shake AE, מנגנון הפחתת רטט. כאשר המצלמה מזהה תנועה או רטט, מוגברת מהירות הסגר כדי להפחית טשטוש. מנגנון זה עוזר לשמור על תמונות חדות.

פונקציות נוספות הן קיזוז חשיפה לשינוי זמן האינטגרציה של הגלאי (משך הזמן בו הפוטונים נאגרים בחיישן), תכונה זו מיועדת למצבים בעלי תאורה חזקה מדיי, כגון שעת צהריים עם קרינת שמש חזקה, או לחלופין מצבים בהם אחוז התאורה נמוך, אז כדאי להגדיל את זמן החשיפה. צילום מאקרו שמיועד לצילום עצמים קרובים, צילום עצמי ובורר סצנות הצילום.

ב - L18 יש ארבעה מצבי צילום עיקריים:
שיטה אוטומטית קלה - Easy auto mode שמיועדת למשתמש הבסיסי - הסתכל ולחץ. במצב זה רוב פונקציות הצילום מבוקרות על ידי המצלמה.

הסרטה: צילום וידאו.

צילום סצנה: בחירה מתוך 14 סצנות המתוכנתות מראש במצלמה כך עבור כל מצב תתקבל התוצאה הטובה ביותר.

צילום אוטומטי: במצב זה ניתן לקבוע בתפריט את האיזון ללבן, צילום רצף ואופציות הצבע.

תפעול המצלמה הוא קליל ואינטואיטיבי ואינו מצריך חוש טכנולוגי מפותח. המעבר בין התפריטים והפונקציות השונות מתבצע או על ידי לחיצה על מקש התפריט - menu, או על ידי הרבה בורר. בחחלקה העליון של המצלמה יש עוד שני כפתורים למעבר ממצב צילום / סצנה למצב צפייה בתמונות שצולמו. בתחתית המצלמה ישנו כפתור נוסף למחיקת תמונות.
L18
פונקציה מעניינת נוספת היא "עזר לפנורמה". מצב זה מיועד לצילום סדרת תמונות במטרה לחבר אותן יחד לאחר מכן באמצעות התוכנה שמתלווה לערכה בדיסק המצורף Panorama Maker.

צילום פנורמה הוא צילום של מספר תמונות המצולמות בחפיפה ביניהן. פונקציית עזר לפנורמה מאפשרת לכל צלם, מתחיל כמתקדם לצלפ בפשטות ובקלות תמונות פנורמה. תמונות פנורמה מתאימות במיוחד לצילומי נוף מרהיבים.

צילום חוץ וצילום אורבאני
בצילומי חוץ כלליים וצילומים אורבאניים סיפקה המצלמה תמונות טובות פלוס. עם מצבים מסויימים התקשתה מעט המצלמה להתמודד, אך בסך הכל התמונות יוצאות סבירות וטובות.
L18 L18 L18 L18 L18 L18

צילומי נוף
בצילומי נוף בשטח פתוח ה - L18 הפתיעה לטובה.
המצלמה מצליחה להעביר את תמונת הנוף בצורה חדה, חלקה, ועשירה בגוונים. בצילומי נוף ניתן להשתמש בסצנה המובנית במצלמה לצילומי נוף, או לחלופין לשחק לבד עם כיוון זמן החשיפה ולקבל משחקים מעניינים של אור וצל.
L18 L18 L18 L18
L18

מאקרו L18 L18
L18


פנורמה
אחת הפונקציות ב - L18 אם כן, היא עזר הפנורמה שמאפשר לצלם תמונת פנורמה בקלות, צילמתי פנורמה לדוגמה באיזור חבל לכיש היפהיפה:
L18


סיכום
ה - L18 היא מצלמה קומפקטית שבמבט ראשוני כלפי חוץ נראית פשוטה ותמימה, אך במבט (וצילום) מעמיק מתגלית מצלמה מעניינת ביותר.
לדעתי המצלמה אידיאלית כמצלמת פתיחה לנוער, כמו גם לכל מי שמחפש מצלמה פשוטה ליום יום, שתעשה את העבודה, ותתן תוצאות טובות גם בטיולים.
יתרונות: קטנה וקומפקטית, פשוטה לתפעול, תמונות לרוב איכותיות.

חסרונות: מגיעה ללא סוללות נטענות וכרטיס זכרון. בעייתית בתנאי תאורה שאינם אידיאלים.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח