Olympus Mju 850 SW אהבה מקליק ראשון

העיצוב, השיק, הפשטות

מאת כתב אופלי.

850 SW

קיבלתי את ה - Olympus Mju 850 SW לבדיקה, ומה יש לומר? אהבה מקליק ראשון. ה - 850 SW היא מצלמה קטנה וקומפקטית עם עיצוב צעיר ומרענן, עשויה מחומרים איכותיים, מחליקה בקלות לכיס, ובעלת יתרון חשוב: המצלמה חסינה בפני מים עד לעומק של 3 מטר, וכן חסינת זעזועים - מה שהופך אותה אוטומטית למצלמה אידיאלית לטיולים.

בדקתי את המצלמה במשך שבוע והתוצאות לפניכם:
מדובר על מצלמת 8 מגה פיקסל, זום אופטי x3 (שווה ל- 38-114 מ"מ בפורמט 35 מ"מ) ומסך HyperCrystal LCD בגודל 2.5 אינץ'.

הערכה:
המצלמה מגיעה בקופסא הכוללת סוללה מקורית, מטען מקורי, מתאם לחשמל, מתאם USB, כרטיס xD בנפח 2G ומתאם RCA לחיבור המצלמה לטלוויזיה על מנת להציג תמונות.

850 SW 850 SW 850 SW 850 SW

Olympus Mju 850 SW
ה - Mju 850 SW חסינה מפני זעזועים, ונפילה מגובה של 1.5 מ'. המצלמה חסינה למים - צלילה עד עומק 3 מ', ועמידה בפני טמפרטורות נמוכות של עד 10 מעלות צלזיוס. המצלמה זמינה עתה בצבעים כחול, צהוב, כסף, שחור וורוד.

עם תכונות מתקדמות כמו זיהוי פנים (Face Detection), התאמת צל וטכנולוגיית BrightCapture, ה- Mju850 SW מספקת צילומים עם חשיפה ומיקוד מושלמים, יחד עם תוצאות טובות יותר באור חלש. ייצוב תמונה דיגיטלי זמין להגנה נוספת נגד טישטוש הנגרם מתזוזת יד או עצמים נעים במהירות. וכמובן שהתפריט המלא בעברית וב- 37 שפות נוספות מאפשר לתפעל את המצלמה באופן אינטואיטיבי. עבור הנאה של צילום בעומק של עד 40 מ' מתחת למים, מארז תת-ימי PT-041 זמין עבור ה- Mju 850 SW כאופציה נוספת.

תכונות המצלמה
את המצלמה בדקתי בתנאי צילום שונים ובזמנים שונים במהלך היום. כיון שמדובר במצלמה קומפקטית שמיועדת לצעירים ויכולה לשמש גם כמצלמה משפחתית, צילמתי תמונות שהכי שכיחות במצלמה מסוג זה כגון תמונות של עוללים חמודים בתוך בית, קצת תמונות נוף, תמונות במתאר אורבאני בתנאי תאורה של שעת בין ערביים, ומספר תמונות מאקרו.

התמונות שמפיקה ה - Mju850 SW מצטיינות בחדות מרשימה, ועשירות בצבעים. הצבע נראה חי ואמיתי, והתמונות יוצאות נהדרות.
ב - Mju850 SW יש מספר פונקציות קטנות אך שימושיות שמאפשרות לצלם החובב לנצל את המצלמה בצורה המיטבית: ייצוב תמונה, בחירת רמת חשיפה, תוכניות צילום.
אחת הבעיות במצלמות קומפקטיות (וגם ברפלקסיות) היא הרעידות. במצלמה מקצועית בד"כ משתמשים בחצובה. גם ל - Mju850 SW ניתן לחבר חצובה, אך ברוב המקרים מי שרוכש מצלמה קומפקטית, לא משתמש בחצובה. הרבה תמונות לכן, מתקלקלות בגלל רעידות קלות בכף היד תוך כדי הצילום. לפיכך, מנגנון ביטול הרעידות ב - Mju850 SW הוא שימושי ביותר ובנימה דרמטית אני אפילו אכנה אותו "מציל תמונות רבות".
עוד פונקציה נוספת היא כיוון זמן החשיפה. זוהי פונקציה שימושית ביותר ששולטת על זמן האינטגרציה של התמונה המצולמת (זמן אינטגרציה הוא הזמן בו האור נאסף, כלומר - כמות הפוטונים המצטברת בגלאי לאורך זמן)וכך ניתן לשלוט בבהירות התמונה. התכונה הזו שימושית מאוד כאשר נמצאים בשטח ויש הרבה שמש, ורוצים להקטין את הסינוור, או כאשר נמצאים בתנאי תאורה נמוכים ומעוניינים לקבל תמונה בהירה.
הצלמים החובבים שבינינו ישמחו לנצל את הפונקציה הזו למשחקים של אור וצל בתמונה - רגע לפני שהם עוברים לרפלקסית מתקדמת...

תכונה שימושית נוספת היא בורר תוכניות הצילום.
ב - Mju850 SW מוגדרות מספר סצנות מובנות מראש עם ההגדרות המדוייקות לסצנות אלו. המצלמה מתוכנתת להתאים את התמונה לסצנות הללו. לדוגמה, אם נבחר מצב "נוף" - גוונים כחולים וירוקים יודגשו בתמונה. במצב צילום "סצנה מוארת בלילה" הצמצם איטי מצילום רגיל, וכן מומלץ לייצב את המצלמה. במצב "ספורט" מתוכנתת המצלמה לצלם תמונה מהירה ללא טשטוש. אם נבחר "בתוך הבית" המצלמה תדאג שהרקע יצולם בבירור. לרומנטיקנים שירצו להנציח רגע מיוחד בתאורת נרות תדאג המצלמה להדגיש את הצבעים החמים בתמונה.
יש עוד מצבי צילום כגון דיוקן עצמי, תאורה נמוכה, שקיעה, זיקוקין, ועוד.

פונקציה שימושית נוספת היא "מדריך הצילום" שמנחה את הצלם שלב שלב בדרך לתמונה הרצוייה.

מה שאהבתי ב - Mju850 SW הוא שכל הפונקציות הללו קלות ופשוטות להפעלה. הכל מתבצע בלחיצת כפתור אחת או שתיים מקס' וכמעט ולא דורשות ידע טכני כלשהו.
השליטה מתבצעת באמצעות גלגל פונקציות ראשי שבורר בין מצב צילום רגיל, לבין צילום וידאו לבין מצב צפייה בתמונות. מצב הצילום מתחלק לארבעה תתי מצבים: צילום רגיל, מניעת רעידות, סצנות מובנות ומדריך צילום. המעבר ביניהם הוא על ידי סיבוב החוגה.

בכל מצב ניתן להפעיל בקלות את פונקציות משך זמן חשיפה, מאקרו, צילום עצמי, ופלאש בעזרת מעין ג'ויסטיק קטן עם ארבעה מצבים.

פונקציות מתקדמות יותר במצלמה הן צילום פנורמי, ומדידת היסטוגרמה (מספר הפיקסלים עבור כל רמת אפור) בזמן אמת.
כמובן שיש במצלמה את הדברים הסטנדרטיים כגון איזון רמת לבן, בחירת גודל ואיכות תמונה, צילום עצמי - טיימר וכל הדברים הרגילים.

הממצאים
את המצלמה אם כן, בדקתי במספר מתארים שונים, והתוצאות לפניכם. השתדלתי לצלם כפי שציינתי במתארים שהכי קרובים לשימושים של המצלמה והם צילומי חוץ, קצת נוף. צילומים משפחתיים בתוך הבית, צילומים אורבניים, בזמנים שונים ובמצבי תאורה שונים, וצילומי מאקרו.
הערה: יש ללחוץ על התמונה על מנת לראות אותה בהגדלה.

צילומי חוץ:
850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW

בצילומי חוץ ניתן לראות שהמצלמה שומרת על צבעים חיים ועשירים, וגם החדות לא מאכזבת.

בתוך הבית:
850 SW 850 SW
בתוך הבית צילמתי עם פלאש, בלי אפקטים ובלי תוכנית צילום. התאורה הייתה מעט מוצלת (התמונה צולמה בשעת אחר הצהריים) כאשר התריסים היו מעט מוגפים.
למרות תנאי הצילום המצלמה הפיקה תמונה חדש וברורה.

חוץ - אורבאני:
850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW

התמונות הללו צולמו בשעת בין הערביים בתפר שבין אור יום לחשיכה. אפשר לראות שככל שמחשיך המצלמה מתקשה לשמור על החדות, אך עדיין התמונות יוצאות סבירות בהחלט.

מאקרו:
ל - Mju850 SW יש שלושה מצבי מאקרו: מאקרו, סופר מאקרו, ולד סופר מאקרו. את שתי התמונות הראשונות צילמתי במצב מאקרו ובמצב סופר מאקרו ובשני זמני חשיפה שונים.
850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW 850 SW



מטרת הפרדה:
850 SW 850 SW

מטרת הרזולוציה שצולמה היא בדיוק של עד 80%. כיון שמדובר במצלמה קומפקטית זה דיוק מספק.
ניתן לראות שהתדרים הגבוהים בקבוצה 4,5 לא עוברים, אך זה מכיוון שמלכתחילה עדשות במצלמות קומפקטיות הן בעלות MTF נמוך.
לעומת זאת אם נסתכל על תמונת המקבת (מפת צבע) נראה שהמצלמה מצטיינת בעושר צבעי, ובהעברה די מדוייקת של הצבעים במציאות. ניתן לראות זאת גם בתמונות לאורך הסיקור.

סיכום
ה - Olympus Mju 850 SW היא ללא ספק מצלמה קומפקטית שעושה את העבודה ונותנת תמורה למחיר.
עם עדשת OLYMPUS LENS AF ZOOM 6.7 - 20.1mm 1:3.5 - 5.0, פלאש חזק, ו - 8 מגה פיקסל ניתן להגיע עם המצלמה לתוצאות מרשימות. כפי שציינתי בהתחלה - אידיאלית לבני נוער ולטיולים (חסינה במים וזעזועים) ומתאימה בהחלט כמצלמה משפחתית.

ה- Mju- 850 SW זמינה עתה בצבעים כחול, צהוב, כסף, שחור וורוד. בצבע כסף כוכבים מגיעה עתה המצלמה כחלק של ערכת קיץ הכוללת "סנדלי אילת", מגן שמש למכונית, ומזרון מתנפח –כולם ממותגים בלוגו Olympus.
המחיר: 1799 ₪

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח