מגמות בשוק הצילום

דוד אלון מנכ"ל אלודה, נציגי אולימפוס בישראל: המגמה הבולטת בשוק הצילום היא המעבר למצלמות רפלקס

מאת הודעות לעיתונות.

David Alon

המגמה הבולטת ביותר בשוק הישראלי הנה השימוש במצלמות רפלקס, שהנן גם הסגמנט הגדל ביותר בעולם וצפוי לגדול בשנה הקרובה ב- 24 אחוז. כך אומר דוד אלון, מנכ"ל אלודה, נציגי ויבואני אולימפוס בישראל.

לדברי אלון, מצלמות רפלקס מהוות כיום 10 אחוז מהשוק בישראל וחלקן הולך וגדל, כאשר הגידול נובע ממספר סיבות. הראשונה הנה בשלות השוק. אנשים קונים כיום כבר את המצלמה הדיגיטלית השלישית שלהם. את הראשונה קנו לפי כמות פיקסלים, את השנייה לפי מותג, ואת השלישית לפי תכונות. סיבה נוספת היא העובדה שהרפלקס מאפשר חופש בהפעלת המוצר: היכולת לראות בדיוק את מה שהמצלמה רואה, עם מסגרת מלאה אותה רואים דרך העדשה. יתרון חשוב של מצלמות הרפלקס טמון בקיומו של מייצב לעדשה, ולא מייצב בגוף המצלמה כמו במצלמות הרגילות, כך שעדשה שמחברים למצלמה תמיד מיוצבת.

דוד אלון מציין כי מגמה נוספת בשוק היא הפרדה בין מצלמות רפלקס לגברים ולנשים, בהתאם לגודל המצלמה ומשקלה. לדבריו קטגוריית צלמים מקצועיים לא צפויה לגדול, בעוד קטגוריית מצלמות רפלקס לנשים וקטגוריית מצלמות רפלקס לגברים גדלות באותה מידה. "שוק החובבים המקצועיים, הרוצים להשיג תוצאות איכותיות גבוהות בצילום, הוא בעצם שוק הרפלקס", אומר אלון.

לאולימפוס יהיו מחודש ספטמבר 2008 שלושה קווי מצלמות רפלקס: E-3 – לצלמים מקצועיים. המצלמה המהירה ביותר בעולם עם עדשה 12:60 וכיסוי טווח עצום: מ- 12 עד 300 (שווה ל- 24:600 באנלוגי). מצלמת E-520 תיועד לחובבן המקצועי, וה- E420 של אולימפוס תשרת את החובבנית המקצועית. המצלמות מצוידות באותן עדשות, אך הגוף שלהן שונה.

חזרה לצילום

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח