ה"עטלף", פלטפורמה מרחפת לאיסוף מודיעין מתוצרת התעשייה האווירית נכנסה לשלבי ניסוי מתקדמים

משתייך לשורה של פיתוחים חדשניים המבוססים על קונספט פיתוח ייחודי של כלים מרחפים בלתי מאוישים מתוצרת התעשייה האווירית

מאת הודעות לעיתונות.

WeSell רשת שותפים

ETOP


נמל תעופה בן גוריון, 11 באפריל, 2011- ה"עטלף", פרי פיתוח של התעשייה האווירית (תע"א), נמצא בימים אלו בשלבי ניסוי מתקדמים הכוללים הטסות, בדיקת אמצעי התצפית ומערכות השליטה ובקרה. במקביל, מבוצע שדרוג של הפלטפורמה לעמידה ברוחות חזקות יותר ותנאי סביבה מחמירים על פי דרישות לקוחות.

ה"עטלף" או בשמו באנגלית Electric Tethered Observation Platform (ETOP) הינו פלטפורמה מרחפת לאיסוף מודיעין בעלת יכולת תמיכה במשימות לחימה נקודתיות המצריכות תגובה מהירה ושהייה לאורך זמן ומתן מענה מהיר במקרה של היתקלות עם כוחות עוינים. ה"עטלף" מיועד למשימות הגנת המולדת (Homeland Security) כמו אבטחת מתקנים רגישים, גבולות ועוד, הן בזירה יבשתית והן בזירה ימית בכל שטח ובכל מזג אוויר.

ה"עטלף" משתייך לשורה של פיתוחים חדשניים המבוססים על קונספט פיתוח ייחודי של כלים מרחפים בלתי מאוישים מתוצרת התעשייה האווירית.



Atalef_Urban

הכלי המרחף מקבל את האנרגיה החשמלית ממערכת עצמאית, הנמצא על הפלטפורמה הקרקעית אליה הוא מחובר באמצעות כבלים, מה שהופך אותו לקל, מודולארי ושקט ואינו מוגבל בזמן הריחוף. כמו כן אין צורך במפעיל ייעודי לכלי ותוך פחות מדקה ה"עטלף" נפרש לגובה הרצוי עד לכ- 100 מטרים ובלחיצת כפתור אחת, חוזר למקומו. ה"עטלף" ניתן להפעלה ועפ"י הצורך, לניהוג ממתקן קרקעי קבוע, נייד (רכב) או ספינה ותכונותיו מקנות לו יתרון משמעותי מול חלופות כמו תורן או בלון.

ניתן להתקין על ה"עטלף" מערכות לאיסוף מודיעין במשקל של עד 20 ק"ג המזרימות נתונים בזמן אמת, כך מתקבלת תמונת מצב אחודה לדרג המתאים בשטח או בחדר הפיקוד, בין אם מ"עטלף" בודד או כמה פלטפורמות הפרוסות באזור נתון. הפריסה המהירה והזרמת המידע באופן מיידי למקבלי החלטות, הופכות את ה"עטלף" לנכס אווירי אולטימטיבי לביצוע מגוון משימות ומוצר משלים לכוחות בשטח. שימוש במערכת אינו מצריך אישורי רשויות תעופה אזרחיות, או הקצאות תדרים, עובדה המקלה באופן מכריע על שימוש במערכת בכל מתאר מבצעי צבאי או אזרחי. מאז חשיפתו בתערוכת היבשה יורוסאטורי (פריז, יוני 2010) הוצג ה"עטלף" במספר תערוכות בינלאומיות ועורר סביבו סקרנות רבה.



מערכת ה"עטלף" משלבת פלטפורמה אווירית ומערכת קרקעית הכוללת אספקת אנרגיה קרקעית עצמאית, מערך ניהול אוטומטי של הפריסה והגלילה ויחידת ניהול המשימה. כמו כן ניתן לקבלה עם רכב ייעודי שעליו המערכת משולבת, ולהטמיע מערכות משימה שונות ומגוונות על פי בקשת הלקוח.

בתמונות:
ה"עטלף" בתרחיש אורבאני




WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח