התעשייה האווירית חושפת בכנס לטרון את "אותלו"- מערכת אופטית לגילוי שיגורים

ה"תעתוע", פלטפורמה מרחפת קטנה לשימושים אורבאניים, יוצג בארץ לראשונה

מאת הודעות לעיתונות.

מלט תעתוע




6 בספטמבר, 2011

נמל תעופה בן גוריון, 6 בספטמבר, 2011- התעשייה האווירית (תע"א) משתתפת בכנס הבינלאומי שנפתח הבוקר (6.9.2011) בלטרון וחושפת את "אותלו" (Optical Hostile Fire Source Locator), מערכת אופטית מתקדמת לגילוי שיגורי טילי נ"ט, רקטות וארטילריה.

"אותלו", מאתר ומאכן איומים ע"פ זיהוי חתימתם האופטית בעת השיגור. המערכת מעבירה בזמן אמת את מיקומה המדויק של נקודת השיגור ומאפשרת הפעלת כוח מנע ונטרול האיום.

את המערכת, הנמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים, ניתן לשלב עם עמדת נשק אוטומטית וכן עם מערכות שליטה ובקרה קיימות. המערכת ניתנת להתקנה על רכב קרבי משוריין (רק"מ), רכב קל טקטי ופלטפורמות מוטסות.



בנוסף ל"אותלו", תציג התע"א מגוון מוצרים וטכנולוגיות בתחום כלים בלתי מאוישים אוויריים וקרקעיים:

• תעתוע- אבטיפוס חדשני של מטוס ללא טייס (מל"ט) מרחף. ה"תעתוע", שמשקלו כ- 4 ק"ג, נועד לתת תמונה מודיעינית בסביבה אורבאנית בזמן אמת לכוחות לוחמים. הוא בעל גמישות מבצעית וכן מתאים למגוון שימושים אזרחיים. ה"תעתוע" נוחת וממריא אנכית ומסוגל לבצע טיסה וריחוף תוך שמירה אוטומטית על מיקום וגובה. ל"תעתוע" חתימה אקוסטית נמוכה ויכולת שהייה באוויר של כחצי שעה. ל"תעתוע" יכולת נשיאה של מטעד (מטען יעודי) תצפית יום או לילה.

• עטלף- פלטפורמה מרחפת לאיסוף מודיעין בעלת יכולת תמיכה במשימות נקודתיות.

• רקס- פלטפורמה רובוטית קטנה בעלת יכולת נשיאה של כ- 200 ק"ג המיועדת ללווי חיילים הפועלים בשטח. "רקס" מיועד ללוות קבוצות של 3-10 חיילים במשימות מבצעיות ולוגיסטיות לאורך 72 שעות ללא תדלוק ולשמש כ"בהמת משא" רובוטית עבור החייל המודרני.



מכמ רז

אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה בת של התע"א, תציג בנוסף ל"אותלו", מכ"מי תצפית טקטיים לטווחים קצרים, בינוניים וארוכים, ערכת מארבים נישאת לתצפית וגילוי אנשים ורכב ותקשורת לוויינית לחייל החי"ר.

כמו כן, יוצגו מכ"מ רב זרועי (ר"ז) שנגזרתו מהווה מרכיב מרכזי במערכת המבצעית "כיפת ברזל" ומכ"מ להגנה על רק"מים, המכ"מ הפעיל במערכת המבצעית "מעיל רוח".

בתמונות:
מל"ט תעתוע
מכ"מ ר"ז





חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח