POP 300 Observer:

התעשייה האווירית זכתה במכרז לאספקת מערכות תצפית מסוג POP300 LR עבור תוכנית הגנת חופים אירופאית

מאת הודעות לעיתונות.


POP300 LR

נמל תעופה בן גוריון, 16 ביוני, 2009- התעשייה האווירית זכתה במכרז יוקרתי לאספקת מערכת תצפית אלקטרו-אופטית מיוצבות מסוגPOP 300LR (Long Range) Observer עבור תוכנית הגנת חופים אירופאית.
המערכות ישולבו במערכות מכ"מ מתקדמות ויספקו ללקוח תמונת מצב ביום ובלילה לטווחים ארוכים ובכל מזג אוויר.



Observer מהווה פתרון אופטימאלי לאפליקציות יבשתיות כגון אבטחת מתקנים וגבולות, הגנת חופים ופיקוח על אזורים אסטרטגיים ובנוסף לפלטפורמות ימיות במשימות המצריכות יכולת זיהוי וסיווג מטרות בטווחים רחוקים.
שאול שחר, מנהל מפעל תממ מחטיבת מערכות, טילים וחלל של התעשייה האווירית אמר: "POP 300 Observer הוא מוצר מתקדם העונה על הצורך במערכות תצפית ארוכות טווח כמו מוצרים נוספים ממשפחת ה- POP.
ניתן לשלבו במגוון רחב של פלטפורמות יבשתיות וימיות. אנו שמחים כי נבחרנו לספקו ולקחת חלק בתוכנית הגנת החופים".



POP300 Observer עבר בהצלחה ניסויי יום, לילה ותנאי מזג אוויר קשים והדגים יכולות מרשימות בהשוואה למערכות תצפית מיוצבות אחרות שהתחרו במכרז.
היתרונות המשמעותיים של המערכת הם שילוב יכולת תצפית ארוכת טווח ומשקלה נמוך עם רמת ייצוב גבוהה.
מערכות ה- POP של תממ מבוססות על תיכון ייחודי המשלב "פלח" אלקטרו-אופטי נשלף בתוך צריח מיוצב.
ה"פלח" כולל סנסורים אלקטרו-אופטיים וניתן לשליפה והחלפה פשוטה תוך מספר דקות, ללא צורך בכיולים וכיוונים מיוחדים. עיקרון זה מהווה בסיס לשיפורים והשבחות למערכים שיכילו בעתיד חיישנים אלקטרו-אופטיים משופרים.

בתמונה:
POP 300LR

מפעל תממ מחטיבת מערכות, טילים וחלל של התע"א הינו ספק מוביל של מערכות אלקטרו-אופטיות מיוצבות למגוון רחב של שימושים לאוויר לים וליבשה.
המפעל סיפק למעלה מ-1000 מערכות ללקוחות שונים בעולם. מפעל תממ הינו מפעל ייחודי בעל טכנולוגיה עתירת ידע בתחום של פיתוח וייצור מטע"דים אלקטרו-אופטיים מיוצבים לשימושים צבאיים מגוונים.
תממ הינו בית הניווט האינרציאלי של מדינת ישראל ונמנה על מועדון אקסקלוסיבי ומצומצם של יצרנים של מדידים אינרציאליים (ג'ירוסקופים ומדי תאוצה) ומערכות ניווט מדויקות לשימוש בחלל, באוויר, בים וביבשה.


חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח