סטרט-אפ חדש: "וריפיול" (Verifuel)

הסטרט-אפ החדש שימנע "אובדן מנוע באוויר"

מאת הודעות לעיתונות.

DOUBLE CHECK

חברת ההזנק "וריפיול" (Verifuel) שהקים איש העסקים ויזם ההייטק אביב צידון, פיתחה חיישן אופטי DOUBLE CHECK המאפשר לטייסים ולצוותי הקרקע לאתר בקלות ובמהירות נוכחות מסוכנת של מים במיכלי דלק של מטוסים
בפיתוח: חיישן אופטי נוסף המאפשר בדיקה מדוייקת של כמות הדלק במיכלי המטוס

איש העסקים ויזם ההייטק אביב צידון, יו"ר חברת ההייטק הישראלית BVR SYSTEMS, מחלוצות המפתחות של סימולטורים למטוסי קרב, הקים לאחרונה חברת סטרט-אפ חדשה ששמה "וריפיול" (Verifuel) המתמחה בפיתוח של חיישנים בטיחותיים לתעופה האזרחית העולמית. מדובר בחברת-בת של חברת וירטיו סנס (Virtue Sense) השייכת אף היא לצידון. החיישן האופטי הראשון שפיתחה חברת "וריפיול" נקרא DOUBLE CHECK והוא נועד לפתור את אחת הבעיות הרציניות ביותר בתעופה האזרחית העולמית – הקושי לאתר נוכחות מסוכנת של מים בתוך מיכלי הדלק של מטוסים. תאונות אוויריות רבות התרחשו בשל מה שנקרא "אובדן מנוע באוויר", הנגרם לעיתים קרובות כתוצאה מחדירת דלק עם מים למנוע המטוס.



כיום, נאלצים הטייסים וצוותי הקרקע לאתר המצאות מים במיכלי הדלק באמצעות הראייה בלבד. החיישן האופטי החדש DOUBLE CHECK, שאף נרשם כפטנט רשום במדינות שונות ברחבי העולם, מסוגל לאתר נוכחות של מים בדלק גם בכמות מזערית, וניתן להרכיב אותו על-גבי מבחנות
הבדיקה הבינלאומיות בהן משתמשים הטייסים וצוותי הקרקע. מדובר בבדיקה מהירה וקלה שכל טייס יכול לבצע בכוחות עצמו.



על-פי ההערכות החברה, יש כיום בעולם כ-250 אלף מטוסי בוכנה חד-מנועים או דו-מנועים פעילים, וכן יותר ממיליון טייסים אזרחיים המוגדרים כקהל היעד של החיישן החדש.

"החיישן שפיתחנו מבוסס על פטנט המאפשר לנו באמצעים מאוד זולים להאריך ולשערך באופן מאוד מדויק את איכות הדלק למטוסים, באמצעות טכנולוגיה שמשתמשת במקדם השבירה האופטי של נוזלים", הסביר צידון, שאף הוסיף כי בימים אלה מפתחת "וריפיול" חיישן מקורי נוסף, המאפשר בדיקה מדוייקת של כמות הדלק במיכלי המטוס לפני הטיסה.

בעקבות זאת, ולאור מחקרי השוק המבטיחים שנערכו בתחום, החליטה קרן ההשקעות החרדית "בשלווה" בבעלותו של איש העסקים יוסף בוימגרטן, להשקיע סכום של כ-1.1 מיליון שקל (כ-300 אלף דולר) בחברה החדשה. ההשקעה נעשתה לפי שווי חברה של כ-7 מיליון שקלים. "החלטנו לחתום על העסקה עם 'וריפיול' מכיוון שאנו מאמינים גם באיכות של המוצרים שתייצר החברה וגם באיכות האנשים שעובדים בה", אמר בוימגרטן. "מעבר לזה, מדובר במוצרים עם תוכנית שיווק מוגדרת וקהל יעד מוגדר, וזה יאפשר לשווק אותם בצורה קלה ומדוייקת".



חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח