אלביט מערכות תספק ליצרנית המטוסים אמבראייר את מערכות האוויוניקה להשבחת מטוסי התקיפה של חיל האוויר הברזילאי, AMX , בערך כולל של – 187.5 מליון דולר

שווי השלב הראשון בפרויקט 67 מליון דולר

מאת הודעות לעיתונות.

AMX

אלביט מערכות מודיעה כי בתאריך 10 בנובמבר חתמה על חוזה לאספקת מערכות אוויוניקה ליצרנית המטוסים הברזילאית "אמבראייר" (EMBRAER). אספקת המערכות תהיה במסגרת תוכנית ההשבחה למטוסי התקיפה מסוג AMX של חיל האוויר הברזילאי. שלב הפיתוח ואב הטיפוס הינו בהיקף כספי של 67 מליון דולר בקירוב.
ההיקף הכולל של החוזה, כולל שלב הייצור שיבוצע בעקבות שלב הפיתוח ואב הטיפוס, מסתכם ב- 187.5 מליון דולר ומיועד לביצוע עד שנת 2014. יישום שלב הייצור, שיבוצע בעקבות שלב הפיתוח ואב הטיפוס כפוף לאישור נוסף.

אלביט מערכות נבחרה לשמש כקבלן המשנה העיקרי של יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראייר, יצרנית מטוסי התקיפה AMX, המשמשת כקבלן הראשי של פרויקט ההשבחה עבור חיל האוויר הברזילאי. אלביט מערכות תבצע את הפרויקט באמצעות חברת הבת שלה בברזיל (Aeroletronica S.S ) AEL.

במסגרת פרויקט ההשבחה, אלביט מערכות ו- AEL יספקו את מחשב הקרב המרכזי של המטוס, וכן מערכות תצוגה, מערכת ניהול חימוש ועוד מערכות נוספות. חברת הבת של אלביט מערכות, אלישרא, תספק את מערכות הלוחמה האלקטרונית של המטוס ותשמש כספקית של AEL בפרוייקט.

AMX

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר: "אנו גאים מאוד בבחירתנו לפרויקט חשוב זה. אנו מאמינים כי הבחירה הינה פועל יוצא משביעות הרצון של לקוחותינו בברזיל מפרוייקטים שבצענו עבורם בעבר, הכוללים שיתוף פעולה ארוך ימים ומוצלח עם חברת אמבראייר. יכולתנו לשלב מיגוון של מוצרים וטכנולוגיות מאלביט מערכות והחברות הבנות מעיד על הסינרגיה הקיימת בין החברות באלביט, המאפשרת לנו להציע ללקוחותינו מיגוון רחב של פתרונות מקיפים ומתקדמים".

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח