סקיילארק 1 לצבא אוסטרליה

אוסטרליה מצטיידת במערכות מיני מל"ט נוספות מסוג סקיילארקI מתוצרת אלביט מערכות

מאת הודעות לעיתונות.

Skylark I

אלביט מערכות הודיעה כי צבא אוסטרליה יגדיל את היקף ההצטיידות שלו במערכות מסוג סקיילארק I בהיקף כספי של מספר מליוני דולרים.

זו הזמנת ההצטיידות השלישית של צבא אוסטרליה מאז שנת 2005, אז הודיע משרד הבטחון האוסטרלי על הצטיידותו במערכות אלו והכנסתן לפעולה בזירות הלחימה השונות בהן הוא פועל.

חיים קלרמן, מנכ"ל חטיבת מערכי מל"ט וסגן נשיא אלביט מערכות אמר כי החלטתה של ממשלת אוסטרליה להצטייד בכמות נוספת של מערכות סקיילארק I מעידה על שביעות רצונו של הלקוח מיכולותיו של כלי הטייס ומהערך המוסף שהוא מעניק ללוחמים בשדה הקרב. מערכת הסקיילארק הינה מערכת ייחודית שניתן לשאתה על גבו של לוחם בכוחות היבשה ומיועדת לתצפית יום ולילה ולאיסוף מודיעין "מעבר לגבעה" עד לטווח של כ-10 ק"מ. המל"ט הזעיר מצויד במנוע חשמלי שקט במיוחד, יכולת טיסה אוטונומית לחלוטין ואיכות תצפית גבוהה המאפשרים תפעול והתמצאות טובים. המל"ט ניתן להפעלה על ידי הלוחם בשטח לאחר הכשרה קצרה.

Skylark I

המל"טים מסוג סקיילארק מיוצרים במפעל שאלביט מערכות הקימה בכרמיאל בשנה החולפת. כ-80% מעובדי המפעל הינם תושבי כרמיאל. קו הייצור ערוך לבניית מספר מטוסים ביום, וצפוי לענות על דרישות השוק לאספקה מהירה וסדירה של מטוסים מסוג סקיילארק.

מערכת הסקיילארק I של אלביט מערכות, מהמערכות המובילות בשוק המיני-מל"טים בעולם, נמכרה עד כה ללקוחות בארץ ובעולם והיא מופעלת על ידיהם במגוון אזורי עימות, בהם עיראק, אפגניסטן וכן מופעלת על ידי צה"ל במשימות בטחון שוטף.

הסקיילארק הוא מל"ט זעיר השוקל 4.5 ק"ג בלבד והוא מצויד במנוע חשמלי שקט במיוחד ויכולת טיסה אוטונומית לחלוטין ומתקדמת. מערכת סקיילארק כוללת 3 מזל"טים, תחנת קרקע ומטעדי יום ולילה. המערכת נישאת ומתופעלת על ידי שני לוחמים. האחד נושא עימו את שלושת המזל"טים המפורקים והשני – את העמדה הקרקעית.

מערכת סקיילארק מיועדת לשפר את ביצוע המשימות של כוחות היבשה ברמה הטקטית, תוך התאמה מלאה לתרחישי הפעילות המבצעית.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח