Olympus FE-340

קטנה ומעוצבת.

מאת כתב אופלי.

FE 340

ה - FE-340 היא מצלמה קטנה וקומפקטית, עם עיצוב מטאלי נוצץ, אשר מגיעה עם עדשת זום x5. הממשק של המצלמה אינטואיטיבי ופשוט לתפעול, כאשר בנוסף לתכונות הבסיסיות כוללת המצלמה כמה תכונות מעניינות שהופכות אותה לשימושית במיוחד - לדוגמה, מנגנון הפחתחת הרעידות, שליטה בדרגת החשיפה, שינוי רגישות ה - ISO, ועוד.

המצלמה מגיעה עם עדשת OLYMPUS LENS AF ZOOM 6.3-31.5mm 1:3.5-5.6, וכוללת גלאי של 8MP, מסך LCD 2.7, מנגנון הפחתחת רעידות, זיהוי פנים, Perfect Fix, Perfect Shot Preview, מדריך פנימי לתפריטים, ויכולת צילום וידאו והקלטת קול.

הערכה:
הערכה כוללת מצלמה (מן הסתם...) , סוללת ליתיום יון (LI-42B), מטען הסוללה (LI-40C), כבל USB, כבל וידאו ומדריך הפעלה.

FE 340 FE 340

תפעול בסיסי:
תפעול המצלמה מתבצע על ידי חוגת המצבים והרב לחצן שבגב המצלמה. התפעול הוא פשוט ואינטואיטיבי כך שכל אחד, אפילו חסרי ידע טכני יצליחו לתפעל את המצלמה בקלות. התפריטים הפשוטים והממשק הנעים לעין עוזרים לתפעל את המצלמה בקלות.

FE 340 FE 340
חוגת המצבים כוללת שמונה מצבים:
AUTO: בו המצלמה קובעת באופן אוטומטי את ההגדרות האופטימליות לצילום תמונות.
P: המצלמה מגדירה באופן אוטומטי את הערכים האופטימליים של מפתח הצמצם ומהירות הצמצם.
הפעלת מנגנון הפחתת רעידות.
דיוקן: מתאים לצילום תמונות של אנשים.
מצב צילום תמונות נוף.
SCENE: בחירה מבין 13 סוגי הסצנה האפשריים, בהתאם לתנאי הצילום.
GUIDE: מדריך צילום המובנה במצלמה שנועד לעזור לצלמים מתחילים.
צילום וידאו.

הרב לחצן מאפשר הפעלת מאקרו, טיימר, שליטה על המבזק, ושליטה על זמן החשיפה. כמו כן ניתן לגשת לתפריט המצלמה על ידי לחיצה על menu.
כמובן שניתן לצפות ולעיין על המסך בתמונות שצולמו.

תכונה שימושית במצלמה היא המצב SCENE שמאפשר לבחור אחת מתוך מספר מצבי צילום המתוכנתים מראש במצלמה. המצבים הם:
NIGHT+PORTRAIT, NIGHT SCENE, SPORT, INDOOR, CANDLE, SELF PORTRAIT, SUNSET, FIREWORKS, BEHIND GLASS, CUISINE, , DOCUMENTS, AUCTION, SMILE SHOT.
מסך בחירת סצינה מציג את התמונות ואת מצב הצילום המתאימים ביותר למצב.

×” - SMILE SHOT
הוא מצב בו כאשר המצלמה מזהה פרצוף מחייך במצב המתנה לצילום, מתבצע באופן אוטומטי צילום של 3 פריימים במצב צילום רציף במהירות גבוהה. במצב זה ניתן לצלם תמונות גם באופן ידני, על-ידי לחיצה על לחצן הצילום. במקרים מסוימים, המצלמה לא תזהה פרצופים מחייכים.

תכונה שימושית מאוד שמצאתי ב - FE 340 היא האפשרות לראות בזמן אמת תצוגה מקדימה של אפקטים שונים. למשל, כאשר מפעילים את פונקציית שינוי זמן החשיפה, המצלמה מציגה על מסך מפוצל ובזמן אמת כיצד נראית התמונה בכל מצב, ובכל זמן חשיפה.

פנורמה:
ב - FE340 ישנה אפשרות לצילום תמנות פנורמה. ברם, תכונה זו מחייבת שימוש בכרטיס זכרון Olympus xD Picture. את התמונה הסופית בונים לאחר הצילום על המחשב בעזרת התוכנה המצורפת עם הערכה: OLYMPUS Master.

המבחן:
לקחתי את המצלמה לטיול בכינרת ובגולן, התוצאות לשיפוטכם.

הזום
ה - FE 340 מגיעה עם זום x5 אשר בשילוב עם זום דיגיטאלי בהחלט מצליח לתת ביצועים מעניינים. צילמתי בשלוש מצבים: שדה ראייה רחב (f/3.5), צילום בזום אופטי מלא x5 (f/5.6), וצילום ביחד עם זום דיגיטאלי.

FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340

צילום חוץ
FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 מאקרו
ל - FE340 שני מצבי מאקרו: מאקרו וסופר מאקרו.
מאקרו:
מצב זה מאפשר צילום מטווח של 10 ס״מ (כאשר הזום מוגדר על זווית צילום רחוק) ומטווח של 60 ס״מ (כאשר הזום מוגדר על זווית תצלום תקריב) מהאובייקט.

סופר מאקרו:
מצב זה מאפשר צילום מטווח של 5 ס״מ / 2.0 אינץ' מהאובייקט. מצב הזום נקבע אוטומטית ולא ניתן לשנות אותו.

FE 340 FE 340
צילומי נוף
FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340 FE 340











סיכום ומסקנות:
ה - FE340 היא מצלמה מעוצבת וקומפקטית, בעלת יכולות מרשימות. המצלמה מתאימה למתחילים, ולחובבי צילום. ברם, גם צלמים מתקדמים יוכלו להינות מהמצלמה על ידי שימוש נכון בפונקציות המתקדמות שחבויות במצלמה.
מחיר המצלמה: 1199 ש"ח.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח